Logo

HDMI

Skriv et svar
12.06.2005 10.43.23 #1 av 6
Postet av: Tannoy
I forbindelse med innkjøp av ny plasma m/HDMI har jeg samtidig vurdert å anskaffe en DVD-spiller med samme digitale inn/utgang.
Vil dette bidra til til et bedre bilde enn progressivt via komponent?
Vil ikke plasmaen uansett oppskalere signalet så lenge panelet er høyoppløst?
Bør jeg gå til innkjøp av en god komponentkabel og beholde DVD-spilleren jeg bruker idag, eller kjøpe en ny med HDMI inngang?
Med tanke på at Blu-Ray/HD-DVD er "rett rundt hjørnet" hadde det vært greit med noen tips!

På forhånd takk!
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.06.2005 11.16.32 #2 av 6
Postet av: Runel
Vanligvis gir HDMI/DVI bedre bilde enn komponent. Du får jo spillere med HDMI utgang ganske billig for tiden ca 2k. Skjermen vil skalere opp tv/dvd signalet ja så fremt det er en høyoppløst skjerm. Hvilken DVD spiller har du?

Bildekvalitet forskjellen er trenger ikke være kjempe stor på komponent og HDMI. En bra komponent kabel får du for under 1000 kr.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
12.06.2005 11.27.48 #3 av 6
Postet av: Typhoon7
Støtter Runels uttalelser.

Det kan være at du har noe å hente på ved kun å bytte DVD-spiller, i et gitt budsjett, og ikke nødvendigvis en med HDMI/DVI.
12.06.2005 11.40.34 #4 av 6
Postet av: Tannoy
DVD-spilleren en en oppgradert Malata N996 impotert fra Kina for ca 4 år siden så den begynner å bli ganske gammel...(den var feit en gang... :roll: )
Som du sier har man jo nå tilgang til billige DVD-spillere som f. eks Samsung HD945 eller Panasonic S97 som begge har fått gode omtaler i div. blader osv.
Er det da mest fornuftig å gå til innkjøp av en ny spiller da en bra komponentkablel koster rundt det halve?
Vet du evt om noen andre DVD-spillere som er brukbare m HDMI?
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
12.06.2005 12.00.13 #5 av 6
Postet av: Knut
Hvis dvd-spilleren din er klar for utbytting om ikke alt for lenge ville jeg like godt kjøpt en ny spiller med HDMI / DVI ...
Skal jeg ha plasma eller projektor vil jeg ha full utnytte av teknologien ...
Knut
13.06.2005 01.05.13 #6 av 6
Postet av: Torja
Jeg vant personlig [b][u]mye[/u][/b] på å byttet til HDMI/DVI med ny plasma skjerm. Vanlig scart med rgb var ikke like bra, faktisk ganske dårlig. :evil:

Med HDMI med overgang til DVI ble bildet virkelig bra. :lol:

8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Skriv et svar