Logo

HARMAN/KARDONAVR 630

Skriv et svar
21.02.2005 19.00.54 #1 av 15
Postet av: Ronny
Hei. Har nettop kjøpt men en H/K avr 630
Enorm lyd å plenty power. Kjører på 4 audio pro backstage høytalere med 2 tiere i hver+subb å det knaller noe sinnsykt selv i 5 kanals stereo er det nesten for mye power å hente. har en stue på 24 kvadrat så det blir masse koselige kinokvelder.
Noen andre som har erfaringer med denne forsterkeren å dele??
Hilsen Ronny
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2005 19.16.15 #2 av 15
Postet av: Knut
"Ronny" skrev:Hei. Har nettop kjøpt men en H/K avr 630
Enorm lyd å plenty power. Kjører på 4 audio pro backstage høytalere med 2 tiere i hver+subb å det knaller noe sinnsykt selv i 5 kanals stereo er det nesten for mye power å hente. har en stue på 24 kvadrat så det blir masse koselige kinokvelder.
Noen andre som har erfaringer med denne forsterkeren å dele??
Hilsen Ronny


Hei,
på lørdag henter jeg min H/K AVR 630 - da hiver jeg den gamle H/K AVR 80 med dolby prologic ut - jippi!
Gleder meg!
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2005 21.15.24 #3 av 15
Postet av: Schumacher
Det er en knallgod forsterker,uten tvil den beste i den prisklassen mener jeg.Som du sier utrolig med power og med jækla god surrounddekoding.Det eneste som er litt minus med denne mot de hardeste konkurrentene,Denon,Yamaha,Onkyo og Pioneer er at den krever litt mer tid og nøyaktighet for å stilles inn og for å ta ut det den er god for.Som Hifi-centeret skriver.Her er ressursene brukt på kvalitetskomponenter og ikke romstyringsleketøy..... :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2005 16.10.58 #4 av 15
Postet av: Knut
"Ronny" skrev:Hei. Har nettop kjøpt men en H/K avr 630
Enorm lyd å plenty power. Kjører på 4 audio pro backstage høytalere med 2 tiere i hver+subb å det knaller noe sinnsykt selv i 5 kanals stereo er det nesten for mye power å hente. har en stue på 24 kvadrat så det blir masse koselige kinokvelder.
Noen andre som har erfaringer med denne forsterkeren å dele??
Hilsen Ronny


Jæklær for en forsterker!

En helt ny verden åpnebarte seg for meg da denne kom i hus.
Synes kanskje auto-oppsettet var litt svakt. Bakkanalene ble nesten ikke justert, men tror jeg må gjøre det flere ganger (enn de 5 gangene jeg allerede har gjort det)... Så på The last samurai i går, og bakkanalene var nesten ikke merkbare, mens det dundret løs i front. Gleder meg til den er riktig innstilt.

Et generelt spørsmål: Skal bakhøyttalerene være lavere stilt enn front??
Lurer på om jeg må korrigere manuelt ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2005 17.47.08 #5 av 15
Postet av: Ronny
"Knut" skrev:
"Ronny" skrev:Hei. Har nettop kjøpt men en H/K avr 630
Enorm lyd å plenty power. Kjører på 4 audio pro backstage høytalere med 2 tiere i hver+subb å det knaller noe sinnsykt selv i 5 kanals stereo er det nesten for mye power å hente. har en stue på 24 kvadrat så det blir masse koselige kinokvelder.
Noen andre som har erfaringer med denne forsterkeren å dele??
Hilsen Ronny


Jæklær for en forsterker!

En helt ny verden åpnebarte seg for meg da denne kom i hus.
Synes kanskje auto-oppsettet var litt svakt. Bakkanalene ble nesten ikke justert, men tror jeg må gjøre det flere ganger (enn de 5 gangene jeg allerede har gjort det)... Så på The last samurai i går, og bakkanalene var nesten ikke merkbare, mens det dundret løs i front. Gleder meg til den er riktig innstilt.

Et generelt spørsmål: Skal bakhøyttalerene være lavere stilt enn front??
Lurer på om jeg må korrigere manuelt ...


Jeg har masse lyd i bakhøytalerne mine..de er justert høyere opp en front. Still volumet inn på 15 å prøv igjenn å se samtidig hvor mange db høytalerne blir stilt inn på på displayet i fjernkontrollen...
Har kinokveld hos meg hver søndag med en del kamerater å har fått masse skryt av både forsterker å lydoppsettet.
Håper du får det til...
P.S Du har ihvertfall fått deg en enorm forsterker..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 14.31.21 #6 av 15
Postet av: Johnny
Har en DPR2005 og synes ikke denne Ezet'en har så mye for seg. Den kommer til nytt resultat hver gang jeg prøver, og enkelte ganger blir det helt tullete. Volumet i bakkanalene blir da veldig forskjellig.
Senterkanalen vil den alltid justere ned i forhold til front, uten at jeg forstår hvorfor.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 15.51.19 #7 av 15
Postet av: Ronny
"Johnny" skrev:Har en DPR2005 og synes ikke denne Ezet'en har så mye for seg. Den kommer til nytt resultat hver gang jeg prøver, og enkelte ganger blir det helt tullete. Volumet i bakkanalene blir da veldig forskjellig.
Senterkanalen vil den alltid justere ned i forhold til front, uten at jeg forstår hvorfor.


Kansje jeg har vert heldig med min? ikke vet jeg men hos meg får jeg samme resultat hver gang.untatt en gang da den justerte senteren ned 2 db. Tror det er veldig viktig at du har nye batterier i kontrollen din å at det er helt stille i rommet.Håper du får det til,ellers så blir det neste alternativet en seperat db måler.

Lykke til...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 15.58.01 #8 av 15
Postet av: sanasol
Har selv en AVR 630. Har vanvittig mye power. Patos 401 MKII høytalerne fikk et nytt liv. Slet med Ez-Set i starten. Det anbefales at volumet stilles inn på 15 for korrigeringen. Hvis du ikke synes den blir bra kan du øke volumet til 10-12 og prøve igjen. Hvis ikke dette hjelper er det enkelt å stille den inn manuelt også. Er kjempefornøyd ellers, og den gamle forsterkeren som leverte 35 juksevatt pr. kanal mere kan bare grave seg ned. Ikke sammenlignbart. Noe av det beste du får til den prisen etter min mening, og måten H/K spiller på passer hjemmekino perfekt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 16.58.24 #9 av 15
Postet av: Ronny
"sanasol" skrev:Har selv en AVR 630. Har vanvittig mye power. Patos 401 MKII høytalerne fikk et nytt liv. Slet med Ez-Set i starten. Det anbefales at volumet stilles inn på 15 for korrigeringen. Hvis du ikke synes den blir bra kan du øke volumet til 10-12 og prøve igjen. Hvis ikke dette hjelper er det enkelt å stille den inn manuelt også. Er kjempefornøyd ellers, og den gamle forsterkeren som leverte 35 juksevatt pr. kanal mere kan bare grave seg ned. Ikke sammenlignbart. Noe av det beste du får til den prisen etter min mening, og måten H/K spiller på passer hjemmekino perfekt.


Kunne ikke sagt det bedre selv..... Lurer på om jeg skal gi startstrømm til bilen min med forsterkeren min neste gang den går tom for strøm...hehe
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 18.15.49 #10 av 15
Postet av: Knut
Denne Ezset-funksjonen var så som så - falt tilbake på å stille inn manuelt. Veldig greit å koble receiveren til TVen med en s-video kabel og gjøre alt via on screen-menyen.
Er veldig fornøyd med lydbildet nå, men regner med en lang stund med eksperimentering :-)
AVR 630 kan anbefales!
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 20.50.44 #11 av 15
Postet av: Schumacher
Sanasol...

Hele vitsen med Ezyset er at referansenivået SKAL stå på 15 db,hverken mer eller mindre.Hele vitsen med det hele er jo at en testtone sendes ut og at den da skal kalibrere seg til 70 db på alle kanaler....

Ser også at det er flere som sliter med Ezyset på H/K ene som jeg hevdet under tråden db-måler her...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 21.04.14 #12 av 15
Postet av: Knut
"Schumacher" skrev:Ser også at det er flere som sliter med Ezyset på H/K ene som jeg hevdet under tråden db-måler her...


Ja, og du har ganske rett i at det ikke er den mest presise måten å sette opp lyden korrekt på. Jeg har ikke på min AVR630 hatt noen god erfaring med Ezseten, mens da jeg satte opp min mors AVR 330 gikk det kjempelett og helt uten problemer ...
Jeg stoler på ørene mine, og litt på db-måleren i fjernkontrollen, og setter opp manuelt...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2005 07.56.02 #13 av 15
Postet av: Ronny
"Knut" skrev:
"Schumacher" skrev:Ser også at det er flere som sliter med Ezyset på H/K ene som jeg hevdet under tråden db-måler her...


Ja, og du har ganske rett i at det ikke er den mest presise måten å sette opp lyden korrekt på. Jeg har ikke på min AVR630 hatt noen god erfaring med Ezseten, mens da jeg satte opp min mors AVR 330 gikk det kjempelett og helt uten problemer ...
Jeg stoler på ørene mine, og litt på db-måleren i fjernkontrollen, og setter opp manuelt...


Går jo ann å sette den opp manuelt samtidig som du bruker db måleren i fjernkontrollen.... Har du prøvd det?? :)
Men tror nok jeg må bite i gresset å innrømme at en ekstern db måler er det beste,men jeg er no fornøyd med mine innstillinger. : :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2005 08.46.06 #14 av 15
Postet av: Knut
"Ronny" skrev:
Går jo ann å sette den opp manuelt samtidig som du bruker db måleren i fjernkontrollen.... Har du prøvd det?? :)


Det var denne løsningen jeg endte opp med ... stilte inn manuelt slik at det hørtes riktig ut fra alle kanter, dobbeltsjekket med db-måleren i fjernkontrollen og kjørte Ezseten og fikk PASS på alle høyttalere til slutt..
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.03.2005 19.51.22 #15 av 15
Postet av: Knut
Ronny:
Har du harddiskopptaker? Jeg har litt problemer med å spille av opptak fra harddisken med lyd. Det kommer ikke lyd, også står det MPEG i displayet ...
Har skrevet litt om problemet i tråden linket til nedenfor, har du et forslag så si i fra

http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=2405

Jækler for en forsterker!
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar