Logo

Harman/Kardon AVR-7000 skrur opp volumet selv!!!!

Skriv et svar
19.02.2004 20.08.19 #1 av 4
Postet av: Blaster
Ja det er tilfelle, trodde nesten ikke mine egne øre og øyne.
Skjedde første gang for rundt ett 1-2 år siden, men det bero inntill nyrlig.
Undersøkt littegrann og dette er tydeligvis ett veldig kjent problem på flere av H/K sine forsterkere.
Står en del om det på utenlandske forum, og dette står blant annet på H/K's egen faq's side:

Question: The volume control suddenly starts to climb without my doing
anything. What is wrong?
Answer: Unfortunately, a very small number of these units were built with a
defective circuit in the volume control. If your unit has this problem, please take
it to an authorized service center and have this modification performed.

Skuffende er det, veldig skuffende..

Men er det noen som vet mer om denne feilen?
Er det noen forskjellige modeller/produksjonsår dette gjelder? Hva slags type feil/del er det snakk om? Og hvilke rettigheter har jeg i forhold til dette?
Har jeg rett på ny vare, pengene tilbake eller må det forsøkes å repareres først?
Det er jo en ganske spesiell type feil dette her som er vanskelig å bevise er rettet siden feilen oppstår såpass sjelden (men risikofyllt!!) som den gjør.
ALDRI ALDRI en Harman/Kardon igjen!!!!!!Er som en Lada med Ferrari motor...Herved advart!!

Takker for hjelp og info!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2004 10.29.21 #2 av 4
Postet av: DyN4Mic
Hmm høres rart ut snodige greier har aldri hørt om det før, Har du fått fikset det nå da?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.02.2004 23.38.14 #3 av 4
Postet av: Blaster
Ja, de byttet den"digitale encoderen".
Håper den holder nå, siste sjanse! Tross alt bra lyd og muskler i denne og burde holde en god stund til. Men det var en "skummel" (og skuffende) feil...

Ta en titt her:

http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp? ... orum=9#new

Og her:

http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp? ... 38&forum=9
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2004 23.33.48 #4 av 4
Postet av: Mr. Gadget Man
Hei!

Hadde akkurat samme problem med en HK AVR65. Porblemet da var at den var så ny at butikkken ikke hadde hørt om problemet. Var inne på service, men fikk den tilbake uten at feilen var rettet. Kjøpte den på Absolute HIFI i Oslo som på den tiden viste ingen forståelse for problemet....jeg ga til slutt opp.

Løsningen for meg ble å unngå "nærkontakt" med reveiver og bare bruke fjernkontrollen og dette fungerte som regel. :?

Så du har fler i samme båt...men jeg var ellers meget fornøyd og har nå kjøpt AVR8500....men tro ikke at den er problemfri heller.

Skal legge ut det spørmsmålet/problemt i en annen tråd...

Mr Gadget Man :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar