Logo

Harman Kardon AVR 4550

Skriv et svar
10.09.2005 16.52.47 #1 av 8
Postet av: krispo89
Kan den reciveren drive disse høyttalerene? Paradigm 7seMk3 (front) 120 watt (6 ohm) Og Jamo E8 cen (140 watt 6 ohm) + Jamo E8 surr (100 watt 8 ohm)? Og har den Ezset? Hadde veldig fint om jeg kunne få noen raske svar, fordi jeg hadde planer om å kjøpe reciveren i morgen. Mvh Kristian Elvestad.





Kan ikke noen være så snill å svare da! Skal kjøpe reciveren i dag! Så jeg må få noen svar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2005 21.52.56 #2 av 8
Postet av: Torja
Prøv å sjekke ut denne linken selv, HK pleier å ha strøm sterke forsterkere, er usikker på om denne har Eszet.
https://www.hci-services.com/tech_doc/d ... %20Dan.pdf

Lykke til..

NB: Har tittet på reklame for de siste modellene av HK, og den sier at Eszet romkalibrering bare fins i de nyeste modellene AVR 435 og 635.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2005 06.34.17 #3 av 8
Postet av: Knut
"Torja" skrev:NB: Har tittet på reklame for de siste modellene av HK, og den sier at Eszet romkalibrering bare fins i de nyeste modellene AVR 435 og 635.


Dette stemmer ikke. Det du har lest er at de nye X35-modellene har en ny type Eszet romkalibrering der de bruker mikrofon som kobles i forsterkeren istedenfor det ubrukelige opplegget med mikrofon i fjernkontrollen. Har selv en H/K AVR630 med Eszet i fjernkontrollen - skulle ønske jeg hadde mikrofon slik det er på Denons nyere modeller.
Vet ikke om det er Eszet på modellen det snakkes om i tråden her, det tviler jeg på.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2005 18.17.56 #4 av 8
Postet av: krispo89
nei ok, for på internett fant jeg en manual fra harman kardon avr 4550, og der stod det at det var Ezset på den, men det kon godt henne at det bare er en universal manual, men jeg fant den inne på hjemmesiden til harman kardon. Så hva tror dere? Følger det med? i såfall i fjernkontrollen eller egen mic? :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2005 18.58.08 #5 av 8
Postet av: Knut
"krispo89" skrev:nei ok, for på internett fant jeg en manual fra harman kardon avr 4550, og der stod det at det var Ezset på den, men det kon godt henne at det bare er en universal manual, men jeg fant den inne på hjemmesiden til harman kardon. Så hva tror dere? Følger det med? i såfall i fjernkontrollen eller egen mic? :?:


AVR 4550 har Eszet

Sjekk manualen på side 26

Manual
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2005 07.28.14 #6 av 8
Postet av: Diablito
4550 har som nevnt Eszet (varianten med en mic i fjernkontrollen). Var ikke nevneverdig imponert over resultatet på min, men så er rommet rimelig vanskelig for den også :)

Kjenner ikke de høyttalerne du nevner, men den er langt mer strømsterk enn hva de oppgitte 50w pr kanal skulle tilsi, så tror nok den vil klare seg bra med de fleste høyttalere, men skal du spille veldig høyt, så kan det hende den blir litt kortpustet...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2005 08.58.06 #7 av 8
Postet av: Knut
Eszet på fjernkontrollen er ikke noe særlig bra. Jeg prøvde dette på min AVR630 uten særlig hell. Jeg endte opp med å korrigere manuelt til jeg var fornøyd. Slik auto-kalibrering bør foregå med mikrofon tilkoblet forsterkeren, og det ser ut til at produsentene har skjønt dette også.
Kjøp eller lån en db-måler ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2005 12.33.41 #8 av 8
Postet av: Torja
"Knut" skrev:
"Torja" skrev:NB: Har tittet på reklame for de siste modellene av HK, og den sier at Eszet romkalibrering bare fins i de nyeste modellene AVR 435 og 635.


Dette stemmer ikke. Det du har lest er at de nye X35-modellene har en ny type Eszet romkalibrering der de bruker mikrofon som kobles i forsterkeren istedenfor det ubrukelige opplegget med mikrofon i fjernkontrollen. Har selv en H/K AVR630 med Eszet i fjernkontrollen - skulle ønske jeg hadde mikrofon slik det er på Denons nyere modeller.
Vet ikke om det er Eszet på modellen det snakkes om i tråden her, det tviler jeg på.


:oops: Da er jeg korrigert, beklager, beklager...

:)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar