Logo

Har Pioneer VSX-1015 Lipsync?

Skriv et svar
12.09.2005 06.52.13 #1 av 12
Postet av: ovegeir
I produktdatabasen her står at denne receiveren ikke har lipsync, mens på Pioneers egne hjemmesider står det at den har "Audio Delay".
Noen som kan bekrefte at den faktisk har Lip Sync?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2005 07.09.47 #2 av 12
Postet av: Typhoon7
Den har ikke LipSync.
12.09.2005 09.17.14 #3 av 12
"Typhoon7" skrev:Den har ikke LipSync.

Men på Pioneer sin hjemmeside står det at den har "Auto-sorrund-Set Up delay" Forklaring på denne funksjonen er: DELAY

Some video displays have a slight delay in presentation of the video. Using SOUND DELAY you can slow the presentation of the sound to match the presentation of the video.

Er ikke dette det samme som lip sync?
12.09.2005 09.32.49 #4 av 12
Postet av: pnerbye
"ovegeir" skrev:
"Typhoon7" skrev:Den har ikke LipSync.

Men på Pioneer sin hjemmeside står det at den har "Auto-sorrund-Set Up delay" Forklaring på denne funksjonen er: DELAY

Some video displays have a slight delay in presentation of the video. Using SOUND DELAY you can slow the presentation of the sound to match the presentation of the video.

Høres veldig sånn ut! Mange produsenter kaller Lip Sync for Audio Delay.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
12.09.2005 11.52.49 #5 av 12

Det er vel kun en funksjon til å koordinere lyden til bakkanalene.

Arrester meg gjerne hvis jeg tar feil, men jeg mener at Pioneer av en eller annen grunn, kun tilbyr LipSync på sine størte modeller.
12.09.2005 12.20.05 #6 av 12
Jeg har lett som bare rakkern internet rundt, og jeg finner heller ikke noe om lip sync (eller lignende) på Pioneer 1015. Finner en del postinger på forskjellige forum som dreier seg om en skal velge det ene eller det andre avhengig av Lip Sync, og da kommer 1015 uheldig ut.

12.09.2005 12.43.17 #7 av 12
"pnerbye" skrev:Jeg har lett som bare rakkern internet rundt, og jeg finner heller ikke noe om lip sync (eller lignende) på Pioneer 1015. Finner en del postinger på forskjellige forum som dreier seg om en skal velge det ene eller det andre avhengig av Lip Sync, og da kommer 1015 uheldig ut.

Så dumt, trodde dette begynte å bli standard på de fleste receivere nå.
Denne har jo fått så bra i test, og prisen er ikke avskrekkende heller.
Er helt avhengig av Lip Sync siden jeg kjører HDMI på plasma, og har problemer med synkroniseringen på enkelte filmer.
12.09.2005 13.26.42 #8 av 12
Jeg er veldig i tvil. Du viser jo til pioneers egne sider hvor det står om "Surround Set-Up Delay".

Vanskelig å finne andre forklaringer på dette enn pioneers egne, og den forklaringen kan vanskelig tolkes som noe annet enn lipsync.

12.09.2005 13.58.47 #9 av 12
I manualene til 1015 eller 1014/2014 finner jeg ingenting som ligner på lipsync, audio delay, sound delay eller delay of a soundtrack. Delay of a soundtrack finner jeg derimot i manualen til AX10 og AX5.

Ikke noe bevis på at 1015 ikke har lipsync, men det ser dårlig ut. I beste fall er det bare Pioneers dokumentasjon som suger.

12.09.2005 15.03.55 #10 av 12
"ovegeir" skrev:
"pnerbye" skrev:Jeg har lett som bare rakkern internet rundt, og jeg finner heller ikke noe om lip sync (eller lignende) på Pioneer 1015. Finner en del postinger på forskjellige forum som dreier seg om en skal velge det ene eller det andre avhengig av Lip Sync, og da kommer 1015 uheldig ut.

Så dumt, trodde dette begynte å bli standard på de fleste receivere nå.
Denne har jo fått så bra i test, og prisen er ikke avskrekkende heller.
Er helt avhengig av Lip Sync siden jeg kjører HDMI på plasma, og har problemer med synkroniseringen på enkelte filmer.

Det er det også, men Pioneer har har tydeligvis prioritert dette kun på sine større modeller.

Denon har dette fra 1706 og oppover, og Yamaha har det på de fleste av sine modeller.
12.09.2005 16.18.50 #11 av 12
Postet av: Rune
"pnerbye" skrev:Jeg er veldig i tvil. Du viser jo til pioneers egne sider hvor det står om "Surround Set-Up Delay".

Vanskelig å finne andre forklaringer på dette enn pioneers egne, og den forklaringen kan vanskelig tolkes som noe annet enn lipsync.

Surround set up delay henviser bare til delay grunnet forskjellig avstand til høyttalerne.

Den har ikke lip sync.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
12.09.2005 16.49.14 #12 av 12
"Rune" skrev:
"pnerbye" skrev:Jeg er veldig i tvil. Du viser jo til pioneers egne sider hvor det står om "Surround Set-Up Delay".

Surround set up delay henviser bare til delay grunnet forskjellig avstand til høyttalerne.

Den har ikke lip sync.

Da blir jo dette direkte misvisende: "Some video displays have a slight delay in presentation of the video. Using SOUND DELAY you can slow the presentation of the sound to match the presentation of the video."

Syns Pioneers dokumentasjon er heller uoversiktlig.

Skriv et svar