Logo

Har Hi-Fi Klubben skrudd OPP prisene?!

Skriv et svar
03.12.2008 19.49.25 #16 av 16
Postet av: petre2006
Mye godt å lese i denne tråden, det var en sann fornøyelse å pløye igjennom. Kan hive meg på her jeg også, for å vise hvor til beinet dette markedet er, dvs, jeg har bedre kjennskap til datakomponenter. For å forklare litt bakrgrunnen for den spesifikke situasjonen, så har jeg to grossister (Itegra og Norek). Itegra er i likhet med Norek, eid av Komplett.no (som forøvrig eier sluttleddene MPX.no og XD.no også).

Jeg skulle en gang handle inn ett hovedkort, direkte fra Norek. Dette viste seg å være 30 kroner dyrere hos min grossist, enn hos Netshop.no .. Likevel, endte faktisk med å kjøpe det inn hos XD.no (som nevnt er i samme 'båt') for ytterligere 5 kroner billigere enn hos Netshop.. Ok, kanksje ikke like interessant, men hvis jeg sa at kortet kostet litt i overkant av 1800,- så utgjør 35 ,- (fra billigste grossist til billigste sluttforhandler) 1.94%... Skal man igjen 'fleske' seg opp, og legge på litt til salt på skiva så ville ett pålegg på f.eks 15% sendt kunden i panikk mot døra da prisen ville vert over 2100,-.. Da mister man kundene rimelig fort, når komplett.no skuta selger pallevis av samme kort med 5,- i fortjeneste, og det er det de lever av.

Jeg leste også i noen innlegg her om tusenlapper på dyre produkt, og hundrelapper på mindre dyre i avanse. Høres ikke helt riktig ut... Skal kanskje gå med på å si at det stemmer over disk, i områder der man kan yte personlig service og er noe alene om kundemassen. I en tettbebygd by, eller en netshop tviler jeg sterkt på om de i det hele tatt ha en hundrelapp igjen på et salg på mellom 5-10.000,- , dette markedet er helt flatpint, fullstendig.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar