Logo

Har folk flest her Plasma eller Lcd tv?

Skriv et svar
13.05.2006 13.58.19 #1 av 11
Postet av: Amadesus
Lurer på om de fleste her har Plasma eller Lcd tv? Ser f.eks. på antall meldinger på forumet til Panasonics nyeste modeller som pv60, og synes det er merkelig at denne linken har så mye mere oppmerksomhet og tilbakemedlinger i forhold til Samsung LE40M61B som for meg virker som en "bedre" tv samtidig som den er klart eldre. Samsungs modelle knuser jo Panasonic i design, har sett på disse tv'ene i flere butikker i Trondheim i snart et år og sammenlignet Panasonic PV500 som var mye penere enn de nye Panasonic modellene, men synes fortsatt at Samsung kommer MEGET Godt ut av sammenlingningene jeg har sett. Dette gjelder ved DVD filmer, vanlige tv signaler og HD tv bilder. Vil gjerne ha innspill da jeg vurderer enten Panasonic, Samsung LCD eller Pioneer 436 XDE. Så forresten at på Siba så selger de Pioneer 436 XDE til kroner 30995,-, Samsung LE40M61B til kroner 24995,- og Panasonic PV60 til 18995,- Når kommer forresten nye modeller fra Samsung sin LCD serie? Vet dette ble masse spørsmål... :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.05.2006 14.03.44 #2 av 11
Postet av: boly
Jeg synes panasonic tv'ene er hypa opp.

For all del, gode skjermer osv. men det finnes bedre i samme prisklasser.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.05.2006 21.23.01 #3 av 11
Postet av: ziik
"boly" skrev:Jeg synes panasonic tv'ene er hypa opp.

For all del, gode skjermer osv. men det finnes bedre i samme prisklasser.


Dette er en interessant uttalelse, hva er bedre? Jeg er fersk så jeg vil gjerne vite :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.05.2006 23.36.21 #4 av 11
Postet av: boly
"ziik" skrev:
"boly" skrev:Jeg synes panasonic tv'ene er hypa opp.

For all del, gode skjermer osv. men det finnes bedre i samme prisklasser.


Dette er en interessant uttalelse, hva er bedre? Jeg er fersk så jeg vil gjerne vite :D


Som tråd starter skriver er det en del gode både plasma og lcd skjermer. Mulig jeg tok litt i når jeg skrev til samme pris :oops: men regner med at det finnes.

Det kan også lønne seg og ta en liten titt på bakprojeksjons tv, da dette systemet begynner og bli meget bra. STOR skjerm til en billig penge.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.05.2006 10.05.49 #5 av 11
Postet av: Amadesus
Hvordan fungerer egentlig disse bakprojeksjons tv'ene, synes jeg husker jeg så noen slike for mange år siden rundt omkring på f.eks. hoteller, og kan ikke huske jeg ble så imponert da. Men det er som sagt noen år siden og utviklingen har vel gått fort siden da. Såvidt jeg husker var disse tv'ene ganske store og plasskrevende. Ikke akkurat så flat som en Lcd eller plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.05.2006 18.49.46 #6 av 11
Postet av: orso
Du finner nok en del om dette i forumet. Det er jo en smaksak, men selv kunne jeg aldri tenke meg LCD. Hadde kun vurdert LCD hvis jeg hadde hatt HTCP som signalkilde.
Synes plasma har et mye mer naturlig bilde og er overlegen på fargegjengivelse, kontrast og reaksjon.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.05.2006 20.23.06 #7 av 11
Postet av: xuax
"bomholt" skrev:Du finner nok en del om dette i forumet. Det er jo en smaksak, men selv kunne jeg aldri tenke meg LCD. Hadde kun vurdert LCD hvis jeg hadde hatt HTCP som signalkilde.
Synes plasma har et mye mer naturlig bilde og er overlegen på fargegjengivelse, kontrast og reaksjon.


ikke ifølge "experten" i kr.sand. LCD hadde mye bedre kontrast enn plasma, kun pio'n som kunne måle seg :D
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.05.2006 21.06.18 #8 av 11
Postet av: orso
Mulig de sier det, men da vet de ikke hva de snakker om. Panasonic PA50, PA60 og PV60 er forresten de plasmaene med høyest kontrast.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.05.2006 19.15.45 #9 av 11
Postet av: Amadesus
Er bildebehandlingen bedre på plasma skjermer enn på lcd på de nevnte modellene eller er dette forskjellig. Jeg bor i Trondheim og har kable tv tilknytning med canal digital og digital dekoder fra canal digital. Får jeg dårlig bildekvalitet med disse skjermene i forhold til min gamle bilderørs tv?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.05.2006 20.09.15 #10 av 11
Postet av: orso
"Amadesus" skrev:Er bildebehandlingen bedre på plasma skjermer enn på lcd på de nevnte modellene eller er dette forskjellig. Jeg bor i Trondheim og har kable tv tilknytning med canal digital og digital dekoder fra canal digital. Får jeg dårlig bildekvalitet med disse skjermene i forhold til min gamle bilderørs tv?

Generelt er plasma mindre kresen på bildesignalene enn LCD. Noe av grunnen til det er at LCD har høyere oppløsning og må oppskalere vanlige TV bilder my mer. Det beste til vanlige TV sendinger er en lavoppløst plasma som PA50 og PA60.
Siden du har digitale bilder, vil en LCD også gi deg gode bilder. Men jeg mener Panasonic plasmaene er de som gir deg best bilde på SD sendinger. Tror ikke du vil få dårligere bilde med de enn en bildrørs TV. Siden plasma er større vil enkelte svakheter vises tydeligere, men det burde ikke by på noe problem.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.05.2006 20.54.02 #11 av 11
Postet av: Amadesus
Når jeg har digital dekoder fra canal digital, er det da sånn at alle kanalene jeg kjører gjennom dekoderen (ikke bare canal+ kanalene), blir digitale når jeg ser på dem. Bruker scart kontakt per idag fra dekoderen via panasonic dvd opptaker og via scart derfra til tv. Eller er det kun Canal + kanalene som blir digitale?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar