Logo

H/K, NAD eller XTZ.

Skriv et svar
19.01.2010 17.26.44 #1 av 5
Postet av: Levi.Rog
hei. skal kjøpe meg ny reciever eller forsterker. har qln artech 8 høgttalerar, men skal kjøpe B&W CM9, eller PSB imagine T eller JBL Tl260. vert høgst sansynleg B&W cm9. lurer på H/K HK3490, Xtz classA 100 D3. eller kanskje NAD C375BEE.(littdyr tykkjer eg) kva slags forsterker reciever bør eg kjøpe? under 8000?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2010 18.47.28 #2 av 5
Postet av: roffe
Hva slags lydkilder har du? En fordel med XTZ-forsterkeren er at en god del av inngangene er digitale. Den innebygde DACen gjør heller ikke skam på produktet. Den har faktisk også platespillerinngang, så tilkoblingsmessig er den meget fleksibel.
Den har også godt med kraft, og jeg ser ingen god grunn til at du må velge noen av de andre forsterkerne for å drive høyttalerne du skisserer mer enn godt nok i de vanskelige delene av impedansen. Dessverre er det bare XTZ-forsterkeren jeg har førstehåndskjennskap til av disse.

Til syvende og sist er det mest et spørsmål om hvilken forsterker som matcher høyttalerne best lydmessig, og der tror jeg det kommer mye an på smak og behag også.

Det jeg faktisk lurer på er om noen av de du foreslår er raffinerte nok til å hente det beste ut av B&Ws formidable FST-mellomtoner, eller om det finnes enda bedre valg enn disse tre...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2010 14.34.13 #3 av 5
Postet av: Levi.Rog
til no har eg brukt kun pc og creative zen x-fi. skal kjøpe NAD c545BEE cd spelar.

høgttalerane er eg litt i stuss på ja. har blitt annbefalt dali til NAD'en. kva vil du eventuelt anbefale til desse forsterker/reciever valga? kan Rotel vere eit godt forsterker val?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.01.2010 22.05.01 #4 av 5
Postet av: Kriss
"Levi.Rog" skrev:til no har eg brukt kun pc og creative zen x-fi. skal kjøpe NAD c545BEE cd spelar.

høgttalerane er eg litt i stuss på ja. har blitt annbefalt dali til NAD'en. kva vil du eventuelt anbefale til desse forsterker/reciever valga? kan Rotel vere eit godt forsterker val?


Hører at BW skal være ganske bra til NAD. Det samme med Rotel..

De er ganske dyre som nye (BW) men kanskje noen brukte BW Matrix kunne vært noe? Veldig gode høytalere og bra match med NAD.

Ser de går brukt for 5000,- på Finn.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2010 16.16.46 #5 av 5
Postet av: Levi.Rog
ok. takk:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar