Logo

Gutterom

Skriv et svar
17.11.2007 00.59.06 #1 av 5
Postet av: fortgjort
Hei

Driver og skal bygge på huset og i den sammenheng vurderes det kjeller eller ikke, har jo skikkelig lyst på MITT eget rom der og da er kjeller naturlig.

Denne skal i så tilfellel støpes i leca og kles innvendig. Hva bør man bruke som isolasjon for best mulig "Kino"lyd? Har funnet ut at jeg skal om dette blir tilfelle kle vegger og tak med dobbel gips, og bygge inn 8 kanaler i vegg, er temmelig sta og sær så valget for innbygging har falt på dobbelt sinus live 6,5" komp sett i front, 1 par 5" sinus live som senter, 2 par som side, og 3 par bak. Front,Senterfront,bak og senter bak skal i tillegg ha hver sin aktive hjemmebygde sub. Disse også inwall ;) Må jo ha litt Waf :)


Anbefaler dere gips/mdf/spon? Stenull/glava/andre?

projektor er jo også ett must i sånne sammenhenger så da må vel min 8 år gamle sanyo til fyttigrisen mye penger avlide med pensjon. Forslag mottas med takk.

Aleksander
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2007 01.14.31 #2 av 5
Hvor mye har du tenkt å bruke der?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2007 02.38.24 #3 av 5
Postet av: fortgjort
"fortgjort" skrev:Hei

Driver og skal bygge på huset og i den sammenheng vurderes det kjeller eller ikke, har jo skikkelig lyst på MITT eget rom der og da er kjeller naturlig.

Denne skal i så tilfellel støpes i leca og kles innvendig. Hva bør man bruke som isolasjon for best mulig "Kino"lyd? Har funnet ut at jeg skal om dette blir tilfelle kle vegger og tak med dobbel gips, og bygge inn 8 kanaler i vegg, er temmelig sta og sær så valget for innbygging har falt på dobbelt sinus live 6,5" komp sett i front, 1 par 5" sinus live som senter, 2 par som side, og 3 par bak. Front,Senterfront,bak og senter bak skal i tillegg ha hver sin aktive hjemmebygde sub. Disse også inwall ;) Må jo ha litt Waf :)


Anbefaler dere gips/mdf/spon? Stenull/glava/andre?

projektor er jo også ett must i sånne sammenhenger så da må vel min 8 år gamle sanyo til fyttigrisen mye penger avlide med pensjon. Forslag mottas med takk.

Aleksander
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2007 08.25.29 #4 av 5
Postet av: fortgjort
Har ca 100k jeg tenkte å bruke til dette prosjektet, dett skal/bør dekke subene, installajon/demping og en ok PJ
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2007 16.03.21 #5 av 5
Postet av: Torja
Glava er mye brukt som lydisolasjon, demping. Se medfølgende link:
http://www.glava.no/default.asp?page=756
Lykke til med det spennende prosjektet. Ta gjerne bilder underveis og lim inn i en byggtråd på "hjemmekinopresentasjoner".
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar