Logo

Fotball TV

Skriv et svar
14.04.2009 22.14.02 #1 av 3
Postet av: kespenk
Hei folkens
Dere er sikkert dritt lei spørsmål om hvilke tv'er som er best, men jeg har prøvd å finne frem i jungelen av tv'er uten å finne ut mer enn at Dere har peiling.

Jeg skal oppgradere min samsung 28" fra 19pilogbue til noe som er en tanke smalere. Ettersom mine lørdager består av øl og fotball er selvfølgelig det viktigste elementet for meg hvor god tv'en er på fotball sendinger.

Jeg har gjennom bekjente sett noen fotball sendinger på ett par tv'er og en prosjektor. Jeg aner ikke hvilket merke prosjektoren var, men tv'ene var en panasonic 42" og en samsung 50" (vet ikke betegnelsen). Jeg vet ikke hvordan utstyret var innstilt bortsett fra at samsungen var tilkoblet via HDMI og at samtlige fikk signalene fra altibox/lyse.

Problemet er at jeg synes bildene blir utrolig uklare ved "oversiktsbilder" av fotball banen. Altså når spillet sees på avstand og spillerne blir små.. Ved nærbilder blir spillerne, gresset, publikum osv. relativt klare, men jeg synes dette er ett såpass stort problem at jeg er usikker på om jeg vil ha ny tv. Jeg synes nemlig bildene fra 28" er langt bedre enn på disse oppskrytte flatskjermene.

Er dette ett inntrykk bare jeg har fått eller er det ett problem for nye tv'er å vise fotball sendinger?

Det frister veldig å kjøpe en pioneer 5090, men jeg lurer på om det nødvendig å bruke så mye penger på en tv dersom bildene er like dårlige som på en panasonic til 12000.

Håper Dere har tid til å hjelpe en frustrert fotball fan.
Takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2009 22.25.07 #2 av 3
Postet av: teebee
"kespenk" skrev:Hei folkens
... Ettersom mine lørdager består av øl og fotball er selvfølgelig det viktigste elementet for meg hvor god tv'en er på fotball sendinger.
...Problemet er at jeg synes bildene blir utrolig uklare ved "oversiktsbilder" av fotball banen. Altså når spillet sees på avstand og spillerne blir små...


kan det være all øl'et?

jeg ser fotball uten alkohol og på min tv synes jeg ikke fotball ser for bra ut. kan være fordi de sendingene er i sd og kanskje ikke min tv takler eller er instillt rett for dette. eventulet for dårlige kamera? :D har ikke sett fotball i hd på min tv enda.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.04.2009 13.03.18 #3 av 3
Postet av: orso
Flere ting som spiller inn. For det første kommer svakheter i større grad frem på store skjermer. Innstillinger kan ha mye å si. Mange har ikke slått av bildeforbedringteknikkene til skjermene og de gir som regel artifakter ved hurtige bevegelser. I tillegg kan mottaker ha noe å si. HD dekoderen til Canal Digital oppskalerer f.eks ikke bra. Mulig det blir rettet med kommende software oppdatering. Jeg er godt fornøyd med fotball på min Panasonic PV600 og nye Panasonic plasmaer er enda bedre. Noen av de full HD plasmaene fra Panasonic har frem til nå ikke vært så god til vanlige TV sendinger. Mulig kameraten dinn har en sånn.

Du bør enten kjøpe en plasma eller en av toppmodellene til Samsung og Philips (LCD) er også ganske bra, men de koster mer enn plasma og er slettes ikke bedre på alt. Pioneer 5090 eller 500A er de råeste skjermene, men den nye Panasonic 42G10 er faktisk bedre på panoreringer og er tett på Pioneeren på sort nivå og korrekt fargegjengivelse. Kjøper du en Pansonic G10 og optimere innstillingene, så tror jeg du vil få en skjerm som er meget bra til både fotball og annet. De har kommet meget bra ut i tester og er de første full HD plasmaene til Panasonic som virkelig er gode til SD (vanlig TV).
De er nettopp kommet på markedet, så det er litt ventetid. V serien kommer i mai og blir enda vassere.

http://www.prisguide.no/product.php?pro ... &cat_id=69
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar