Logo

forsterkervalg til mentor 6

Skriv et svar
31.12.2006 22.17.19 #1 av 5
Postet av: matmal
Hei. Jeg er ute etter en forsterker til dali's mentor 6 til 10000-15000. Jeg hører både på rock og klassisk. Jeg har tidligere blitt anbefalt blant annet Thule IA150b. Hva vil dere anbefale?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2006 23.54.39 #2 av 5
Postet av: orso
Er du etter en varm klang er Thule et bra alternativ. Den er dessuten bra til all type musikk. Den låter forøvrig best balansert, da må du ha en fullbalansert CD spiller for å utnytte det. Ellers ville jeg ha sjekket ut Primare og kanskje Electrocompaniet. Lån gjerne med deg hjem ulike forsterkere og test ut.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2007 00.11.59 #3 av 5
Postet av: matmal
"bomholt" skrev:Er du etter en varm klang er Thule et bra alternativ. Den er dessuten bra til all type musikk. Den låter forøvrig best balansert, da må du ha en fullbalansert CD spiller for å utnytte det. Ellers ville jeg ha sjekket ut Primare og kanskje Electrocompaniet. Lån gjerne med deg hjem ulike forsterkere og test ut.

Hva vil det si at cd- spilleren er balansert? :oops: :lol: Jeg skal sjekke ut litt forskjellig etterhvert ja ;)
Jeg har også fått forslag om PS AUDIO HC-2. Har noen erfaring med denne? eventuellt hvordan den spiller med mentor?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2007 11.35.36 #4 av 5
Postet av: orso
Angående balansert kretsløp anbefaler jeg deg å lese det som står her:
http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... _Soelv.htm

Når man bruker de balanserte utgangene i stedet for rca, åpner lydbildet seg noe. Det blir mer luft og man hører nyanser og detaljer bedre. Hjemmekino skrev i sin test av Thule IA150B (og en Thule DVD spiller) at de ikke var verdt prisen hvis de ikke ble brukt balansert. Synes det er noe overdrevet, men vet ikke om jeg ville satset på Thule IA150B dersom du ikke har en balansert CD spiller.
Prøv ulike løsninger på hjemlån, det er det beste tipset jeg kan gi. Lykke til.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2007 17.55.08 #5 av 5
Postet av: matmal
Ok! tusen takk :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar