Logo

Forsterkerier til Mentor 6

Skriv et svar
19.06.2009 21.49.16 #1 av 4
Postet av: jadajada
Vel, så er det tid for nye høyttalere. Hurra! Etter å ha "slitt" med B&W 602 S3 en god stund tenkte jeg å oppgradere til DALI Mentor 6. Har hørt disse, og de passer mine ører bra, men hva skal drive dem? Leste et eller annet sted at NAD er en god match, men jeg jeg lurer på om den løsningen ikke blir litt skrikende i toppen. På Hortenmessa for noen år siden spilte de Euphonia og Thule, og det syntes jeg var svært vellykket. I dag har jeg CD-spiller og forforsterker fra Denon, og Adyton SP400 som kraftkilde (er det forresten noen som vet noe om denne, den ser ut til å være fra den kalde krigens dager?). Mitt lydideal er varm og stor lyd som for eksempel passer til filmmusikken til Gladiatoren, og absolutt ikke spiss og slitsom diskant. Er det noen som har forslag i omtrent samme prisklasse som høyttalerne?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.06.2009 10.12.41 #2 av 4
Postet av: Torja
Parasound skal passe godt til Dali. http://www.avshop.no/CBC.aspx?q=c:100236
Mange med Mentor som bruker denne type forsterkeri og er svært fornøyde. Selv bruker jeg Thule og som du liker jeg litt varm lyd men alikavel godt med detaljer. Desverre har Thule lagt inn årene. Har vurdert å gå over til Parasound selv, evt bare prøve.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2009 10.15.22 #3 av 4
Postet av: jadajada
Yes! Da er høyttalerne i hus og jeg har stua for meg selv. Etter litt plundring med plassering - fikk beskjed om at disse skulle stå rett fram, men hos med er det absolutt best med en anelse toe-in - har det blitt noen timers lytting. Noe uvant i forhold til B&W, særlig i mellomtonen, men her er det jo mer av alt! Bassen er superb og diskanten tryller frem detaljer i musikken jeg ikke har hørt før. Her er grunnen til at vi driver med dette! Nå skal det lyttes fram mot Horten-messa så referansen er inne før det dundrer løs blant alskens godsaker der. Syntes at jeg må skru volumknappen vel høyt opp for å få nok lyd. Hvor mange watt er egentlig nok på disse høyttalerne?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2009 21.44.06 #4 av 4
Postet av: Torja
Gratulere, ble det noe nytt på forsterker fronten også?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar