Logo

FORSTERKERI!

Skriv et svar
13.02.2007 21.07.50 #1 av 3
Postet av: drums
Jeg har en god stund nå lurt på å anskaffe meg en bedre forsterker enn jeg har i dag. Min H/K 3370 stereo reciever på 2x 70 watt er jo ikke all verden, tenker jeg.( Har også en god cd spiller H/K HD 750 HDCD) Men etter å ha prøvd Denon PM 1500 som låt litt varmere og med litt bedre stereo perspektiv, var jeg ikke helt overbevist om å bytte. Det samme opplevde jeg nå i helga da jeg fikk låne en Hegel H1 på 2x 100 watt. Det låter jo bra, men det er ikke SÅ stor forskjell. Mine B&W 705 spiller veldig fint i min passelig store stue med disse nokså forskjellige forsterkerene tilkoblet. Og jeg er overasket over hvor fint min H/K låter.
Jeg blir litt forundret når jeg leser tester og skribentene påstår at de klarer å høre SÅ stor forskjell på forskjellige forsterkere i samme pris og størrelse.
Er det andre her som har samme erfaring? og blir vi litt VEL påvirket av tester av nye produkter som skal låte så sinnsykt bra?
Jeg skal fremdeles om en stund, ha meg en ny stereo forsterker, men jeg er jammen ikke så sikker på om jeg er villig til å bruke 10 lapper på den. :)
DRUMS
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2007 21.36.18 #2 av 3
Postet av: boly
Ta en nermere titt på denne, tror du sliter med og finne noe til samme pris som er like god.

http://www.surround.no/product/6972/843 ... _sort.html
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2007 21.58.16 #3 av 3
Postet av: orso
Husk at matching er veldig viktig. H/K ville jeg tro passer rimelig bra til 705, men det finnes garantert bedre saker. Ikke tenk for mye på watt, H/K har kraftig strømforsyning. Til 705 trenger du ikke mye watt, men kvalitets watt (lyd).
Hegel som du prøvde er ikke en spesielt god match til 705.

Det er minst forskjell på CD spillere, men så er det også sånn at det som går tapt i signalkjeden får du ikke tatt igjen senere.

Hva du skal velge av forsterkere, kommer ann på hva du savner og hvilke lydsignatur du liker. Lån med deg hjem ulike forsterkere for å teste ut.
Kan nevne noen forsterkere som er regnet for å passe bra sammen med 705 av mange, men det finnes nok en haug med andre også.
Musical Fidelity
Electrocompaniet
Primare
Sugden
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar