Logo

Forsterker til mitt lille cerwin vega oppsett! :)

Skriv et svar
24.07.2006 10.44.25 #1 av 16
Postet av: fred_stian
Heisann!

Lurer på om noen her har noen gode tips til forsterker/receiver som kunne passet mitt oppsett?

Det jeg har til dags dato er cerwin vega;

[b][u]*V-6F[/u][/b]

[b][u]*V-5C[/u][/b]

[b][u]*V-5M[/u][/b]


Det skal inn i en stue som er 23 kvadrat, dette er inkludert kjøkken, kun stua har jeg ikke no eksakt mål på siden leiligheten er ferdigstilt om et års tid! :lol:

Dette kommer til å bli brukt til både musikk og film/tv, og forsterkeren trenger ikke være noe voldsomme greier, siden høyttalerne er såpass lettdrevne. Med min gamle sony stereo forsterker synes jeg det var såvidt man var borti volumknotten og vips så var det altfor mye lyd! :?

Pris; tjaaa... opptil 4000,- brukt har jeg ikke noe i mot for å si det sånn! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.07.2006 16.03.38 #2 av 16
Postet av: pnerbye
Hvis du har en receiver med pre-outs kan du klare deg med en effektforsterker kanskje? http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=9500

Hvis ikke kan kanskje denne være noe? http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=9266
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.07.2006 16.39.45 #3 av 16
Postet av: fred_stian
"pnerbye" skrev:Hvis du har en receiver med pre-outs kan du klare deg med en effektforsterker kanskje? http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=9500

Hvis ikke kan kanskje denne være noe? http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=9266


Hmm..Akkurat nå har jeg kun en stereo forsterker, så effektforsterker er ikke akkurat det jeg ser etter! :) Og om jeg så hadde hatt en receiver, så ville det vel strengt talt blitt litt overkill med harman kardon effektrinn i tillegg?!

Derimot den harman kardon receiveren så veldig grei ut! Litt i det stiveste laget med tanke på prisen men....


Flere forslag mottas med takk! :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.07.2006 19.05.50 #4 av 16
Postet av: boly
Her er en meget god en, men den mangler autooppsett.
http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... _Soelv.htm

Eller denne: http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... _Soelv.htm


Du må se litt på yamaha og pioneer sine recivere også, meget bra saker.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.07.2006 19.06.25 #5 av 16
Postet av: pnerbye
Poenget er at du fint kan drive center og 2 bakhøyttalere med en billig receiver. Det du trenger krefter til er å drive frontene.

Lykke til i søket! :)
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.07.2006 14.13.11 #6 av 16
Postet av: fred_stian
Har nå sett litt her og litt der, + fått noen tips...
Så akkurat nå står det hovedsakelig mellom noen receivere:

Harman Kardon er tross alt dyrere enn de andre hvis man kjøper den ny,så det kan jo være posititivt.....? :-?
Harman Kardon AVR235

Nad T743v2

Nad'en fikk jeg et tips om av en som hadde det samme oppsettet som meg,bare V-8F i stedet for,altså 8"...
Men etter å ha lest et par tester mente de at pioneer også hadde en veldig god utfordrer til Nad'en;

Pioneer VSX 915


Så nå er jeg et hundre og ti prosent usikker! :-?

Så hvis noen kunne være så snill og gi meg noen tips om hvem man burde velge og hvorfor så skrik ut! Alt mottas med stor takk! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.07.2006 15.13.58 #7 av 16
Postet av: pnerbye
NAD'en har en sterk strømforsyning, og det har H/K også.

Pioneer VSX-916 derimot har mulighet til bi-amping av frontene, og det tror jeg vil være en sterk fordel. Såfremt strømforsyningen takler det kan du trekke nesten 100 watt til bassene og 100 watt til diskant/mellomtone.

Pioneer'n har også 7.1 pre-out, så dermed har du muligheten senere til å koble til effektforsterker. Kalibreringssystemet MCACC er også veldig bra.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.07.2006 07.46.10 #8 av 16
Postet av: fred_stian
Hvordan er de forskjellige receiverne når det kommer til bilde da? Noen som har noen formeninger om det?

Jeg heller mer og mer mot Harman Kardon receiveren, men det hadde vært greit å fått prøvd den før jeg evt. kjøper. Noen som vet om en butikk i Oslo området som har denne inne? Eller noen av de andre for den saks skyld!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.07.2006 09.00.58 #9 av 16
Postet av: pnerbye
Jeg vil ikke tro at noen av disse receiverene er noe særlig på bilde. Ingen av disse har HDMI-switch feks, og jeg vil tro at konvertering av signaler og slikt er dyrere om en vil ha noe som er bra. Du leter litt i feil prisklasse med kravene dine nå tror jeg.

Legg merke til at jeg tror mye. Jeg kjenner ikke til hvordan disse recieverene er på bilde annet enn at jeg har deltatt i mange diskusjoner om temaet på dyrere receivere.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.07.2006 09.53.21 #10 av 16
Postet av: fred_stian
"pnerbye" skrev:Jeg vil ikke tro at noen av disse receiverene er noe særlig på bilde. Ingen av disse har HDMI-switch feks, og jeg vil tro at konvertering av signaler og slikt er dyrere om en vil ha noe som er bra. Du leter litt i feil prisklasse med kravene dine nå tror jeg.

Legg merke til at jeg tror mye. Jeg kjenner ikke til hvordan disse recieverene er på bilde annet enn at jeg har deltatt i mange diskusjoner om temaet på dyrere receivere.


Hmm.. Men så var det hva man legger i "bra på bilde" da! :wink:
Siden jeg er nybegynner innen hifi, spesielt med tanke på bilde delen, er jeg usikker på om jeg kommer til å merke no voldsom forskjell...

Dette skal ikke akkurat kjøres på en 62" flatskjerm til mange hundre tusen for å si det sånn! :) Den blir med høy sannsynlighet koblet opp mot en relativt billig tv, av den gode gamle sorten på en str rundt 32"! :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.07.2006 10.26.56 #11 av 16
Postet av: pnerbye
Jeg vil ikke tro det er noe problem med noen av receiverene så lenge du ikke forventer oppskallering av signaler til HTDV-formater som 1080p og slikt! ;)

Du får se hva receiverene har av innganger og utganger, og forholde deg til det. Tror ikke du behøver å bekymre deg over kvaliteten på disse receiverene.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.08.2006 17.37.51 #12 av 16
Postet av: fred_stian
Nå har jeg har nå fått en melding fra en som vil selge meg en harman kardon avr2550s for 2000kroner. Noen her som har noen formening om denne receiveren? Prøve å finne litt tester o.l. på nettet, men fant lite,fant jo spesifikasjonene på harman kardon sine sider men ikke no særlig mer....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.08.2006 23.26.27 #13 av 16
Postet av: boly
Bare den har de siste DTS og DOLBY variantene så er det mulig det er en god kandidat. Brukt kan faktisk være veien.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.08.2006 13.24.22 #14 av 16
Postet av: fred_stian
"boly" skrev:Bare den har de siste DTS og DOLBY variantene så er det mulig det er en god kandidat. Brukt kan faktisk være veien.



Hva er de nyeste dts og dolby variantene da?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.08.2006 21.27.26 #15 av 16
Postet av: boly
Det ser ut som den har detr du trenger, sørg bare for og sjekke at alt funker som det skal før du kjøper....
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar