Logo

Forsterker til B&W - eldre Rotel eller nyere H/K?? Tips

Skriv et svar
30.08.2005 21.50.15 #1 av 1
Postet av: Flakstad
Hei, jeg er ny her inne og lurer på noen tips. Da jeg hang med i hifiverdenen kjøpte jeg et sett med Rotel RTC-970 (surr.for-forsterker med pro logic og 5.1 inngang), Rotel RB-976 (6x60w eller 3x150w effektforstker) + Rotel CDD-951 cd spiller som jeg bruker sammen med noen meget bra aktive høyttalere B&W DM 605 s2. Vurderer å kjøpe med en B&W ASW 1000 etterhvert og kanskje, da jeg er veeeldig glad i bass, men time will show (så har noen en til salgs si ifra).

Høyttalerene er vel fra rundt 2001 ellerno, og forstkererne er vel fra 1999-2001 ellerno de og, så det er gammelt. Høyttalerne kommer jeg uansett til å beholde, men spørsmålet er hvordan vil nyere Harman/Kardon låte i forhold til dette oppsettet jeg nå bruker (kun stereo).

Hvordan vil 605'ene låte med en mindre forsterker (40-50 H/K-watt o.l) siden det er innebygde forstkerere til bassene?

Har tenkt på prisklasse på surr.receiver 4-6000, så H/K AVR 7000 er vel den største jeg får råd til, men er derimot litt eldre. Eventuelt må det bli nyere H/K, kanskje den H/K AVR 5500 eller 5000 eller 4500 eller 135 ellerno. Eller vil dere heller velge Rotel på disse høyttalerene, da evt. Rotel RSX-975 (5x75w), jeg liker dynamisk og kraftig lyd med mye bass, og helst ikke så fremtredende diskant da B&W'ene har nok av diskant fra før.

Hvordan blir H/K AVR-7000 på disse høyttalerene? Eller går det fint med AVR-3000 (eller liknende med lav effekt 5x40w o.l), eller bør jeg satse på de nyere produktene?

Og helst ikke kom med tips om andre merker jeg vil kjøpe, det står kun mellom Rotel og H/K.

Hva med denne? http://www.hificenter.no/shop_item.cfm? ... 96&id=1215 Blir den for pinglete på høyttalerene eller går det med lite watt pga høyttalerene er aktive?

Eller vil jeg få mye bedre lyd ved å kun bytte effektforstkereren i nåværende anlegg med en Rotel RB-991(2x200w), eller blir det bortkasta?

Problemet er at jeg ikke vet om jeg vil har surround enda eller fortsette med stereo...

Men hvis noen har tips å komme med, tar jeg hjertlig imot!!

Mvh E. Flakstad.[/b][/quote][/u][/i]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar