Logo

Flere tilkoplinger til Projektor, hva trenger jeg?

Skriv et svar
17.03.2005 17.34.55 #1 av 5
Postet av: Geir
Hei!
Har lekt litt med tanken på å innvistere i en projektor og har lagt merke til at Sony har kommet med en som har HDMI inngang, så om jeg i tillegg innvisterer i Pioneers nye DVD spiller som har HDMI utgang vil jeg havne på under 20000 kroner.

Problemsettingen min er at jeg har ikke HDMI inn/utgang på recieveren min og har heller ikke lyst til å svi av masse penger på å bytte ut recieveren jeg allerede har i dag. Og siden jeg har tenkt å kople Set Top Computeren (digitalt kabel-tv - som kun har Composite og Scart utganger) også til projektoren er jeg avhengig av en eller annen komponent som har flere innganger og som tillater en kabel ut.

Da kan jeg kople DVD, STC og Video til denne og kun bruke en kabel til Projektoren, og en kabel til TV'en. Men jeg aner ikke hva denne komponenten heter og det gjør det hele mye verre. Er det noen som vet hva jeg snakker om her og som vet om disse finnes med HDMI inn/utgang i tillegg til vanlig composite og s-video?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2005 18.41.36 #2 av 5
Postet av: Rune
Det du trenger er en videoprosessor med HDMI ut og analaog og HDMI innganger. Dette er desverre ikke gratis. DVDO kommer med en ny nå til sommeren:

Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2005 20.35.13 #3 av 5
Postet av: Geir
Det var nettopp en slik jeg tenkte på ja.. har du noen tips til forhandlere så jeg får sjekket opp priser og versjoner av videoprosessorene?
Gjerne linker til noen som kan anbefales -og helst med HDMI inn/utgang eventuelt DVI.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2005 21.54.31 #4 av 5
Postet av: Rune
http://www.mono.no/subcat.x?cid=113&sid=345
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.03.2005 09.22.33 #5 av 5
Postet av: kongenavdrammen
http://www.leteng.no

Disse har forhandlet bildeprosessorer i mange år!
AudioPro Cinema Master
"Kongenavdrammen"
Just a nickname
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar