Logo

Feil med NAD C370/270

Skriv et svar
25.09.2004 18.53.18 #1 av 4
Postet av: Arild23
Har nad c370 og nad C270, de er brokoblet, og koblet sammen slik at 270 slår seg på når jeg slår på 370.

Problemet er at sikringen ryker av og til når jeg skal slå de på.
Det er ikke alltid, bare av og til.
Heldigvis har jeg automatsikringer 16Ampere. Trodde nå det ville holde men.

Er det noe galt med forsterkerne?
Eller kan det være noe galt med sikringen?

Noen som har hatt samme problem?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.09.2004 20.49.32 #2 av 4
Postet av: Rune
Det er ikke noe galt med forsterkerene. Har opplevd dette selv med Rotel effektforsterkere. Det er rett og slett at strømforsyningene er så kraftige at når kondensatorbatteriene lades opp under påslag så trekkes det enormt mye strøm Det du kan gjøre er å bytte til såkalte trege sikringer, eller gjør som meg å alltid la forsterkeren stå på. (forlenger også levetiden i teorien)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.09.2004 21.39.29 #3 av 4
Postet av: Arild23
Takk for tipset, Rune.

Ja for vel bare la de stå på.
Har også hørt at Nad forsterkere bør stå på. Det er visst ikke så heldig å slå dem av og på hele tiden. Relè eller noe sånt som kunne gå i stykker.

Bruker Nad'ene som effekt forsterkere til Denon AVR-3805.

Da bør kanskje Denon'en også bare stå på?
Selv om den utvikler en del varme har jeg merket på tomgang.
Holder kanskje med å slå av main zone?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.09.2004 21.44.13 #4 av 4
Postet av: Rune
Jeg bruker å la alt utstyr stå på hele tiden, bortsett fra hvis jeg drar på ferie eller blir lenge borte.

Har jobbet som repratør 3 år, og en av de vansligste feilbeskrivelsene er jo som regel at når man prøver å slå på noe som var avslått så funger det ikke lenger. Ikke så ofte at noe bare helt av seg selv slutter å funke mens de er påslått. Mulig det bare er fordommer :-)

Ulempen med å ha det på hele tiden er at det går noe strøm tapt. På vinteren er det ikke noe problem da det blir utviklet varme som gjør man eventuellt kan redusere annet varmbruk som varmovner og slik. Men på sommeren blir det som å "fyre for kråkene".
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar