Logo

Et hjemmekinoanlegg i demring

Skriv et svar
10.05.2005 12.34.23 #1 av 6
Postet av: kodo
Hallo, jeg er nyregistrert her inne, men har surret rundt en del her inne og lest meg opp tid til annen. Ved hjelp av forumet fant jeg veien til en Sony RDR HX-900, takk takk.

Nuvel, større leilighet og tanker om en familie borger for starten på et hjemmekinoanlegg. Jeg hadde tenkt å begynne med skjerm og forsterkerbiten. I begynnelsen blir dette et rent stereosystem, med utvidelse med nye høytalere senere. Jeg har vel nesten allerede bestemt meg for en HK DPR 1005, evt storebror DPR 2005, men det er en annen diskusjon. Akkurat nå grubler jeg litt rundt dette med effekttrinn til stereokanlanene

Så langt har jeg surfet rundt og funnet Rotel RB 03, Marantz RA-6100 og Vincent SP-T100. Effektrinnene vil bli satt opp som monotrinn (det sier seg selv for de to siste i listen).

Er det noen som har noen tanker rundt disse tre forskjellige effektrinnene? Som sagt, det skal spilles både film og musikk. Burde jeg eventuelt se etter et kraftigere to-kanals effekttrinn fremfor monoblokker, kom gjerne med forslag. WAF må til, så det må være i sølv utførelse.
Mads

---
Så mange komponenter, så lite penger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.05.2005 13.31.55 #2 av 6
Postet av: sax
http://europe.rotel.com/products/specs/rb1070.htm muligens???

Som det fremkommer på bildet så er den ikke sølv, men jeg tror den kan fås i sølv også.

Designet synes jeg den er mye finere en RB-03. Men det er jo smak og behag.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.05.2005 13.38.28 #3 av 6
Postet av: boly
Her er det en som flere skryter mye av: http://avforum.no/avnytt/showproduct.ph ... /15/page/3

Ellers må jeg si at Vincent SP-T100 ser meget WAF ut. :mrgreen:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.05.2005 14.48.51 #4 av 6
Postet av: Typhoon7
"kodo" skrev:WAF må til, så det må være i sølv utførelse.


Så vidt meg bekjent er Marantzen du linker til kun å få i gull og sort.

http://europe.rotel.com/products/specs/rb1070.htm muligens???

Som det fremkommer på bildet så er den ikke sølv, men jeg tror den kan fås i sølv også.


Dette er "sølvfinishen" til Rotel. Den sorte utgaven er helt sort.

Ellers må jeg si at det jeg har lest om Midgard Audio produktene, tilsier at dette er MEGET gode produkter.
Har dessverre ikke noen egne erfaringer med disse, men det kommer nok.

Hvilke høytalere planlegger du å kjøpe/bruke?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.05.2005 16.10.32 #5 av 6
Postet av: kodo
Jepp, jeg ser på både den og storebror 1080 som reelle alternativer. Med litt argumentasjon kan nok en slik Rotel-variant komme i hus :wink:
Mads

---
Så mange komponenter, så lite penger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.05.2005 16.19.46 #6 av 6
Postet av: kodo
Gull går nok greit, effektrinn må stå med en del luft rundt seg, så det blir nok akseptabelt. Jeg får sjekke opp litt mer rundt Midgard Audio, har såvidt begynt å lese på avforum.

Ad høytalere så har jeg et par "små" Mission ettellerannet LE i dag som senere kommer til å gjøre nytte for seg som bakhøytalere. Hva jeg skal bruke som stereohøytalere har jeg ikke tenkt på enda, det ligger et stykke frem.
Mads

---
Så mange komponenter, så lite penger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar