danielchr
Meget Kunnskapsrik
Innlegg: 71
Registrert: 03.11.2004
Bosted: Oslo
E-post
Stemmer som arntos sier; er det mer enn 3 ukers delevent så skal du i grunn ha krav på ny tv. Det burde ikke være noen problemer for deg og kreve det fra Elkjøp, da det er Strax som får "problemet" i ettertid og ikke butikken!
9kki
Aktiv
Innlegg: 194
Registrert: 09.02.2005
Bosted: Østfold
E-post
"arntos" skrev:Har jobbet i systemet og så lenge det er garanti på produktet har du "krav" på nytt produkt om det på service lengre enn 3 uker. Men denne praksisen varierer sikkert fra butikk til butikk.
Fikk faktisk en hyggelig telefon fra Elkjøp kundeservice, og de ga meg den informasjonen du nevnte her.
Men var nødt til å vente til det var gått 21dager før man kunne kreve dette.
De regner jo fra de har mottatt og registrert produktet hos seg.
I mitt tilfelle gikk det ca en uke fra tv`n gikk i stykker til servicemannen dukket opp på døren, samt at det gikk 3 dager til den ble regisrert inn hos Strax i Oslo. SÅ halvparten av tiden som har gått teller mao ikke i mitt tilfelle.
Som sagt tidligere, jeg er hverken misfornøyd med hverken Strax eller Elkjøp, synes tvertimot de har en bra kundebehandling som gir tilbakemeldinger osv.
Bare så utrolig kjedelig å være uten tv`n.
Vurderer faktisk å kjøpe meg en ny med 30 dagers returrett
Men det er kanskje å strekke strikken litt langt...
Heia TUFTE!!!!!!
9kki
Aktiv
Innlegg: 194
Registrert: 09.02.2005
Bosted: Østfold
E-post
Må bare si at det er Uuutrolig kjedelig å vente.....
"jeg skal ha en stk tålmodighet, takk"
Typhoon7
Moderator & Hjemmekinoekspert
Innlegg: 1589
Registrert: 04.10.2004
E-post
Har du ikke fått tilbeke tven ennå?
9kki
Aktiv
Innlegg: 194
Registrert: 09.02.2005
Bosted: Østfold
E-post
Nope, ingen tv enda......
Synes det begynner å ta litt tid ja.
Her er hendelsesforløpet:
Tv`n røk den 11/10 , reklamerte til Elkjøp 12/10.Hentet av Strax hjemmeservice 17/10 og så registrert inn til Strax den 21/10.
Ny del bestilt fra Panasonic Norge 25/10 Fikk da beskjed om at dette ville ta ca 2 uker å få ny del.
I deres øyne har det kun gått en drøy uke i forhold til garanti/reparasjonstid.
Er ikke så mye jeg får gjort enn å vente da....
Springo140
Aktiv
Innlegg: 29
Registrert: 03.11.2005
Bosted: Tigerstaden
E-post
Det er fantastisk kjedelig situasjon du har kommet i. Typisk at 3dje parts service leverandører ikke har lager. Lager koster cash (brenner inne med deler), og dermed kjører de med mål om null-lager beholdning.
Var innom sidene deres og må si at det er sinnsykt dårlig med servicetilbud for mulighet til å følge opp egne serviceordre
De kunne enkelt ha opprettet en bruker på deg og latt deg følge med på statusen og meldinger på saken.
Det verste er at kunden - DEG - føler det problematisk å ta kontakt med de gang etter gang, når de ikke gir tilbakemelding
Håper det løser seg for deg, men du har overbevist meg om at jeg IKKE skal handle denne typen produkter på Elkjøp heretter - vel og merke så lenge de benytter denne 3dje parts serviceleverandøren.
Mvh.
Sympatisør
Springo140
9kki
Aktiv
Innlegg: 194
Registrert: 09.02.2005
Bosted: Østfold
E-post
Har vært i kontakt med Strax hver dag siden fredag...
Delen har ankommet men de fikk ikke tv`n til i å virke, så de sitter og fikler med den enda.... Får beskjed om å ringe igjen dagen etter.
Og det er forsåvidt greit.
Ringer en siste gang idag og dersom det ikke har fått det til tar jeg kontakt med Elkjøp og krever ny tv/hevet kjøp el.
Vi får se hvordan det går.
Føler selv at jeg har vært tålmodigheten selv i denne saken... Fram til idag iallefall.
Springo140
Aktiv
Innlegg: 29
Registrert: 03.11.2005
Bosted: Tigerstaden
E-post
Ny del, men får det ikke til å virke??? Enten er de inkompetente på det de faktisk har avtalt å kunne levere, eller så tyner de deg litt fordi delen faktisk ikke har kommet inn ennå.
Nå har du jo ventet på denne delen en god stund, så jeg er enig i med deg at nå bør Elkjøp fikse en løsning for deg. De for heller selge TV'n som utstillingsmodell etter at den er fikset. Det burde ikke være noe som helst problem for de.
Spent på å høre om det løser seg. Gi gjerne en oppdatering om hva Elkjøp gjør i ditt tilfelle. Nyttig å vite for oss andre som er på utkikk og ønsker å handle f.eks. via Elkjøp.
Springo140
9kki
Aktiv
Innlegg: 194
Registrert: 09.02.2005
Bosted: Østfold
E-post
Fikk tilbakemelding fra Strax 1230 idag at de måtte bytte enda en del (aner ikke Hvilken del det var) og nå virker den.
De skulle teste den i 2 timer og lovte å gi en tilbakemelding når det var gjort.
Ved 1500 tiden ringte det ei hyggelig dame fra Strax og fortalte at alt var ok og den ble satt opp for utkjøring l meg imorgen. Dersom alt går etter planen har jeg tv n hos meg imorgen ettermiddag.
Så nå gjenstår det å se om tv`n dukker opp imorgen eller om jeg må vente over helgen...
Typhoon7
Moderator & Hjemmekinoekspert
Innlegg: 1589
Registrert: 04.10.2004
E-post
"9kki" skrev:Så nå gjenstår det å se om tv`n dukker opp imorgen eller om jeg må vente over helgen...
Vi får jo håpe det. Du har jo ventet en stund nå.
9kki
Aktiv
Innlegg: 194
Registrert: 09.02.2005
Bosted: Østfold
E-post
Ble vente over helgen gitt............. F.....F...... F......
Nå har jeg ikke ord...... Fikk beskjed både igår og idag at tv`n var sendt avgårde for utlevering idag..... Så ringer servicemannen som skal kjøre den ut fra distriktslageret og sier at tv`n ikke har dukket opp hos han.
Han konkluderer med at den da ikke kan ha blitt sendt fra Strax i Oslo.
Nå er jeg forbannet!!!!!!!!
Springo140
Aktiv
Innlegg: 29
Registrert: 03.11.2005
Bosted: Tigerstaden
E-post
Da er det ikke annet å gjøre en å ta seg en tur på byen og glemme dette for en stund.
Logistikk og meldinger henger tydligvis ikke helt på greip i det selskapet. Uansett, la det ikke fu.... opp helgen for deg.
Går nok i orden skar'u se
Springo140