Logo

Erfaringer med LG 42px5r

Skriv et svar
12.02.2006 20.20.08 #1 av 4
Postet av: Chello
Er det noen her som har erfaringer med denne?

Så den på Hifi-centerkjeden igår, men de hadde ikke analog kilde, kun en HD-demo. Det var et veldig bra bilde, selv med kort avstand til skjermen.

Er den like dårlig som andre flatskjermer på analoge signaler?

Nevnte kjede selger den for 28 tusen nå. Er det en grei pris?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2006 20.33.38 #2 av 4
Postet av: orso
Har sett skjermen hos en kamerat som har den. Det er absolutt en god skjerm. Han har kabel analog og den klarer seg bra, men en del støy er det. Har ikke sett den ved siden av andre plasmaer, men tror ikke den matcher Pioneer 436FDE og PV500 som er i samme prisleie. I forhold til 436FDE er den mindre kresen på signalkilden.
Prisen synes jeg litt for høy for denne skjermen. Få som selger den og da blir konkurransen liten. BMH i Bergen selger den for 25k.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2006 23.01.58 #3 av 4
Postet av: Chello
Det virker som om det er dyttet endel funksjoner inn i denne, som men ikke finner i alle konkurrentene; minnekort-leser, dobbel tuner, god lyd, etc.

Jeg så på Samsung PS42S5H hos Expert til 20.000, men det var veldig dårlig på analoge signaler (det fikk glimrende omtale da det ble presentert, men det virker som om begeistringen hos de som har kjøpt det har vært liten).

Så også på Hitachi 42PD6600 (tror det var den til 23000), men ser at det er endel som er skeptiske til ALIS-panelet, så jeg tror jeg dropper det også...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.02.2006 09.48.53 #4 av 4
Postet av: orso
Vil ikke anbefale verken den Samsungen eller Hitachien. LGen er en bra skjerm. De du bør vurdere oppi mot den er Pioneer 436FDE/XDE, Panasonic PV500 og kanskje Hitachi 7200. Forøvrig kommer Panasonic med nye plasma skjermer til våren, selv venter jeg til det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar