Logo

Erfaringer m/ Onkyo TX-SR602E/TXSR702E

Skriv et svar
21.08.2005 16.31.30 #1 av 13
Postet av: kid
Onkyo TX-SR602E eller TXSR702E.

Er dette gode hjemmekino recievere i forhold til prisen? Ser at TX-SR602E fikk "Årets Beste 2004-2005" av LYD&BILDE. Har godt tilbakesyn på Onkyo fra tidligere modeller, men har ikke vært så mye borti Onkyo i senere tid.

Priser hos lokal forhandler:
Onkyo TX-SR602E: 6.995,-
Onkyo TX-SR702E: 9.995,-

Prisene kan jeg sikkert få litt ned, da dette er priser fra en bekjent lokal forhandler. Er egentlig fan av Herman Kardon, men har vurdert Onkyo litt og, spesielt siden denne modellen det er snakk om nå har et pent utseendet, noe jeg anseer som viktig, likevel, lyd først :p

På forhånd takk, for alle tilbakemeldinger og erfaringer.
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2005 10.02.34 #2 av 13
Postet av: kid
Please, anyone? :roll:
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2005 10.10.39 #3 av 13
Postet av: Jan A M
Vel, altså nå har ikke jeg noen erfaring med nyere modeller fra Onkyo. Men jeg sitter med nogenlunde samme erfaring som du, nemlig at tidligere modeller fra Onkyo har vært svært bra. På meg virker Onkyo som ett svært seriøst merke som virkelig leverer kvalitet. Og de legger mye vekt på lyden. Regner med de fortsatt gjør det.

Personlig ser jeg på Onkyo som en meget god kandidat for framtidig oppdatering, for min egen del i alle fall. Men som sagt har jeg ingen erfaring med de nyere modellene selv.

:wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2005 11.03.43 #4 av 13
Postet av: kid
Takk for tilbakemelding, sitter inne med samme inntrykk selv. Onkyo leverer tunge, strømsterke og gode recievere i mine øyne, men har null erfaring med modeller fra 2002(3)?-2005(6)? Er ikke lenge til høstens tilbud og produkter kommer heller, så er litt surt å kjøpe "katta i sekken" nå. Men onkyo er vel kvalitet i flere år framover. Har iallefall ikke fått det dårlige stempelet på seg så langt etter det jeg har skjønt.

Har sikla mest på HK, men synes jeg må så utrolig høyt i pris for å komme meg opp mot samme spesifikasjoner som 60 & 70 versjonen(e) til Onkyo. Når jeg sier spesifikasjoner mener jeg ikke europris watt sammenligning, men helheten ;}
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2005 11.42.06 #5 av 13
Postet av: Jan A M
Har personlig mye mere trua på Onkyo enn Harman/Kardon. Ikke det at harman/Kardon er dårlig, men det virker som om de legger mest vekt på å skryte på seg masse krefter (min mening). Onkyo er en smule mer seriøse, uten at det går på bekostning av morroa (igjen, min mening).

Du gjør ikke bomkjøp hvis du går for Onkyo, tror jeg da. Det er vel nesten umulig å gjøre ett direkte dårlig kjøp i våre dager, så lenge du holder deg til kjente kvalitetsmerker.

Jeg mener det kommer an på personlig smak, om du liker lyden, designet og i det hele tatt "filosofien" til det merket man velger.

Stol på magefølelsen. :) :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2005 14.12.44 #6 av 13
Postet av: Tannoy
Jeg bruker en Onkyo TX-DS595 fra 2002 i mitt hjemmekino-oppsett som jeg er relativt godt fornøyd med.
Modellen har fått meget god omtale i div blader osv tidligere og Onkyo har generelt sett fått god omtale i forhold til pris.
Mitt inntrykk er at de produserer gode recievere til en overkommelig pris.
I tillegg vil jeg bemerke at Onkyo opererer med lettfattelige innstillinger for oss som ikke er genier på hjemmekinoområdet slik at oppsett blir enklest mulig...

Tror ikke du trår feil om du går for en Onkyo når du velger reciever, men gå for en litt kraftig modell med bra effekt.
Jeg i mitt tilfelle skulle gjerne ha litt mer krutt å plage naboene med...

Lykke til!
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2005 14.19.16 #7 av 13
Postet av: Rune
TX-SR703 og TX-SR603 er på vei til informasjon.

Info kommer i databasen i løpet av uken.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2005 20.59.03 #8 av 13
Postet av: kid
Rune og Tannoy, tusen, tusen takk!
Takk for tilbakemelding!

Versjonen til 10k er THX sertifisert også, så da har jeg litt å kna henda i.. Får se hva slags priser jeg får forhandlet meg til og se hva lommeboka aksepterer. Tror kansje jeg likesågodt skal hoppe i det og satse på den med en gang, må finne fram kalkulatoren.. Sånn er det etter en lang sommer, empty! Onkyo'ene er ganske tunge(kg) noe jeg ser på som positivt, masse deilig og bra elektronikk som ligger inni boksen å venter på meg..

:wink:

Helt topp Rune, får sjekke i slutten av uka!;}
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2005 17.26.43 #9 av 13
Postet av: Flens
Jeg er på min fjerde Onkyo nå, en TX-SR702, som jeg har hatt noen måneder nå.
Alle de foregående Onkyo'ene har fungert aldeles utmerket, og jeg har ikke hatt noen problemer med noen av dem.

Det er en stund siden jeg har hørt på noen andre merker nå, men det var noen med Onkyo-sounden jeg falt for i sin tid. Harmon/Kardon er absolutt bra greier, men lyden ble litt for uraffinert og hard for min del. Tror nok Onkyo er en del hakk bedre til musikk generelt. Mye trykk og guts i H/K, dog.

Som andre har nevnt, så er brukervennligheten helt på topp. Man merker at hele greia er gjennomtenkt av folk som faktisk bruker slikt.

Hvilken modell du burde gå for, kommer an på lommebok og høyttalerne dine. Den største forskjellen på 602 og 702 er at sistnevnte har THX Select sertifisering og pre-out på alle kanaler.

Det går ikke an å gjøre mye feil med å kjøpe en Onkyo i dag.
Typisk trygt kjøp.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2005 23.46.46 #10 av 13
Postet av: kid
Takk for en tilbakemelding, ser ut som jeg kommer til å satse på sistnevnte modell. Gjenstår bare en lønning! Foreløpig kjører jeg på noen 12" fronthøytalere, selvbygde og en 12" AudioPro Ace-Bass sub. Tenkte jeg skulle oppgradere frontene, pluss invistere i noen bakhøytalere og en god center. Takk for svar :wink:
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2005 14.00.18 #11 av 13
Postet av: Alex F
Før jeg kjøpte Marantz 7200, hadde jeg bare ONKYO forsterkere/receivere. Jeg hadde aldri noen problemer med dem og synes lyden var utmerket. Mine 2 brødre har ONKYO og de har aldri hatt noen problemer. I tillegg kjenner jeg mange som har ONKYO og aldri har hatt problemer.

Jeg har fremdeles ONKYO CD spiller i stua (6 discer) og denne er 14 år gammel. Har aldri hatt problemer, og den sviver og går ennå.

At jeg kjøpte Marantz og ikke ONKYO var en tilfeldighet, men også litt at jeg likte designet + lyden, samt at jeg fikk 10% rabatt.

Jeg har testet 602 mot Audio Pro Black Diamond, og ble ikke skuffet. Skal jeg være pirkete, så synes jeg å huske at det blå lyset på volumknappen ikke kunne skrues av. Dette er plagsomt hvis en skal se på film og receiveren står under bildet. Tror dog HK har samme problemet. Tar jeg feil ?
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2005 14.09.52 #12 av 13
Postet av: Flens
"Alex F" skrev:
Jeg har testet 602 mot Audio Pro Black Diamond, og ble ikke skuffet. Skal jeg være pirkete, så synes jeg å huske at det blå lyset på volumknappen ikke kunne skrues av. Dette er plagsomt hvis en skal se på film og receiveren står under bildet. Tror dog HK har samme problemet. Tar jeg feil ?


Hmm....på min Onkyo 702 går det helt fint å slå av det blå lyset rundt volumkontrollen, og dimme selve displayet ganske langt (ikke helt av, dog).
Det er absolutt et must å få slått av dette lyset.

Tror det er knappen opp til venstre for joysticken på fjernkontrollen. :-)

Tror ikke det er en knapp på selve receiveren for å gjøre det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2005 14.58.01 #13 av 13
Postet av: kid
Var innom å sjekket dette idag, lyset skulle la seg skrues av og displayet kunne som overnevnt bare dimmes. Dette gjaldt H/K sine recievere også, lyset kunne her også skrues av ifølge forhandler.. Personlig elsker jeg lyset så lenge det ikke er under film :wink:
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar