Logo

Erfaring me LCD - TV'er

Skriv et svar
11.09.2009 21.33.03 #1 av 1
Postet av: Krogstad
Hei! Har de siste årene vært en trofast tilhenger av plasma, og har hatt de to følgende modellene fra Panasonic: 42PX70 og årets modell 42X10Y. Personlig har jeg vært strålende fornøyd me disse tv'ene, der forbruket har vært ganske jevnt fordelt på tv, film og tv spill.

Men, nå som jeg har flyttet skal jeg igjen gjøre et nytt innkjøp av tv, der jeg igjen går for størrelsen 40-42 ". Prismessig ønsker jeg å ligge en plass mellom 6000-7000, ettersom det er veldig mange gode kjøp til den prisen for tiden. Problemstillingen kommer dermed om jeg burde fortsette med plasma, eller bytte over til LCD, ettersom begge konkurrentene nå er veldig jevne på markedet.

Lurte derfor på følgende: Spillmessig, (ps3, xbox360 og wii), er det stor forskjell bilde- og spillmessig fra en hd-ready plasma (der panasonic stiller godt) til de nyere full-HD LCD tvene? (Som f-eks phillips 42PFL5604H eller Sony Bravia) Er det slik at LCD er generelt mye bedre til spilling (kontrast, etterslep, bilde), eller vil dette i mitt tilfelle bli ganske likt?

Og fra dere som har erfaring me nyere LCD, for ikke å snakke om plasmatver, burde jeg kjøpe meg en ny panasonic 42X10Y, eller er tiden kommet for å se mer mot nyere LCD-modeller, der de kanskje til og med er bedre på flere områder? (Tar gjerne imot erfaringer på de to LCD modellene jeg nevnte tidligere).
Indirekte trenger jeg hjelp her til å slå fast bruksområdet på LCDtvene, og setter stor pris på forslag til hvilken modell jeg burde kjøpe! (da plasma eller LCD) :D

På forhånd tusen takk, og beklager for et så "klassisk" og generelt spørsmål. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar