Logo

Er du snekker/DIY-er og ledig for et oppdrag?

Skriv et svar
13.11.2008 00.07.01 #1 av 9
Postet av: Atle Torp
I forbindelse med et prosjekt for magasinet Hjemmekino søker jeg etter en nevenyttig person/snekker/møbelsnekker som kan ta på seg et oppdrag med å bygge et par høyttalerkabinetter. Jeg er ute etter et pristilbud, men akkurat det kan vi ta pr. e-post eller telefon.

Jeg skal teste et høyttalersett som kommer levert fra USA uten kabinett. Dette er en løsning med åpen baffel, så konstruksjonen skal være enkel, men forseggjort. Det finnes anbefalinger på vitale mål.

Jeg kunne kanskje gjort det selv, men jeg har verken tid eller plass til å gjøre det.

Send meg gjerne en e-post: atle.torp@hl-media.no
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2008 03.11.46 #2 av 9
Postet av: Snickers-is
Hva er tidsplanen på dette? Ser for meg at dette er noe man med fordel kan lage i opplimt heltre :P
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2008 07.09.47 #3 av 9
Postet av: Jerome
Har du noe eksempler på det du ønsker å gjøre? Hvor kan jeg finne de anbefalingene du skriver om?

Et bilde eller tegning hadde vært fint :)

En venn av meg er en veldig dyktig snekker/'alt-mulig-man' og det er mulig at det kan interesse han.

EDIT: Så denne tråden (http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=45&t=11548) nå. Det er disse du vil bygge, ikke sant?
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2008 09.41.33 #4 av 9
Postet av: Atle Torp
Dette blir et vinterprosjekt, så for min del trenger det ikke skje noe før langt ut på vinteren.

Opplimt heltre er kanskje det aller beste. Da har man en del flere muligheter i forhold til formen på dette.

Jeg er svak for designet på Jamo R909.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2008 10.35.51 #5 av 9
Postet av: orso
Snickers: Du har ikke tid. :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2008 20.04.43 #6 av 9
Postet av: MindWaste
Ajaj dette hadde vært morro å vært med på :wink:

Er du ute etter en som kan levere med evt ryggstøtte i metall, ferdig lakket front osv?
Jeg fikser det meste innen treverk, men styrer unna lakkering/metall arbeid
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2008 11.03.59 #7 av 9
Postet av: SannaX
Hei Atle! Hvis du er interessert kan du ta en titt her:

Frontene består av Silver Iris og Augie (bassen) samt en senterhøytaler med Silver Iris.

http://avforum.no/forum/diy-do-yourself ... ler-7.html

Siden disse bildene ble tatt er foten kledd i sort vinyl og "kasse" påbegynnt bak slik at delefilter skal skjules.

Ta kontakt hvis det er interessant å evt låne de til test. Bør bli utpå nyåret en gang. Har lyst til å gjøre de ferdige evt. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2008 14.23.09 #8 av 9
Postet av: SannaX
Her var det ikke mye liv...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2008 14.58.23 #9 av 9
Postet av: Atle Torp
Å, beklager. Jeg skulle sende deg en e-post med det kokte bort i kålen. Jeg skal gjøre det ASAP :)
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar