fwerhner
Aktiv
E-post
Jeg har funnet ut at jeg skal ha meg ny tv nå. Men jeg veit ikke om jeg går for den rette.
Saken er ihvertfall klar at jeg vil gå for en Samsung grunnet designet (ja jeg er kanskje sær,men men)
Denne TV'n virka rimelig for min lommebok:
SAMSUNG PS42C96HD Plasma TV
http://www.hifiklubben.no/produkter/bilde/...a_tv_svart.htm#
11.990,- men får jeg bra tv for penga?
Jeg har ingen kompetanse innenfor detta.... så hadde blitt evig takknemlig for litt hjelp og veil.
*Har posta en lik post i 2 fora, så håper ikke det blir sett på som spam,veit ikke hvor kompetansen er størst
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Har ikke sett denne men hadde sterkt vurdert PV / PX70 i den prisklassen.
rogerp
Aktiv
E-post
Hei, du kan trygt kjøpe denne tven,har den selv,og er strålende fornøyd,valget sto mellom denne og panasonicen som alle anbefaler(pv70) men angrer ikke ett sekund.Tok denne fordi at den tar seg bedre ut i stua,og at det selvfølgelig er meget bra bilde på den.
Har digitaltv (kabel fra canal Digital).
Kjøper du den kan jeg garantere at du blir fornøyd.
Nå vet jeg ikke hvordan den er sammenlignet med Panasonicen,virker som om alle anbefaler den,de er jo bra på plasma men tror nok at denne Samsungen er likebra... Og så er den som sagt "pen å se på"..
roger
rogerp
Aktiv
E-post
Hei, du kan trygt kjøpe denne tven,har den selv,og er strålende fornøyd,valget sto mellom denne og panasonicen som alle anbefaler(pv70) men angrer ikke ett sekund.Tok denne fordi at den tar seg bedre ut i stua,og at det selvfølgelig er meget bra bilde på den.
Har digitaltv (kabel fra canal Digital).
Kjøper du den kan jeg garantere at du blir fornøyd.
Nå vet jeg ikke hvordan den er sammenlignet med Panasonicen,virker som om alle anbefaler den,de er jo bra på plasma men tror nok at denne Samsungen er likebra... Og så er den som sagt "pen å se på"..
roger
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Her er en test hvor både Panasonic og Samsung er med. Samsung modellen i testen er identisk til den du linker til bortsett fra utseendet. Mener den ene har matt sort ramme, mens den andre har ramme i pianolokk. Det kan du sjekke på Samsung sin side for sikkerhets skyld.
http://forbruker.no/digital/tester/tv/a ... 820155.ece
Edit: Beklager, ser at den har en mer HDMI og det er mulig det er andre forskjeller også.
olevin
Aktiv
E-post
Jeg vurderer også å anskaffe en Samsung-plasma, men jeg går meg vill i alle modellbetegnelsene. Hva er forskjellen mellom PS42C96 og PS42Q96, og er PS42C96HDX og PS42Q96HDX (med og uten -X bakerst) noe annet eller bare det hele og fulle modellnavnet? Og hva med PS42C7HX?
Ser at det står beskrevet noen forskjeller i et svar i denne tråden (selv om jeg tror begge modellene har pianolakk..?), men prisen på C er rundt 5.000,- kroner billigere enn Q, så det burde jo være andre ting også.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"olevin" skrev:Jeg vurderer også å anskaffe en Samsung-plasma, men jeg går meg vill i alle modellbetegnelsene. Hva er forskjellen mellom PS42C96 og PS42Q96, og er PS42C96HDX og PS42Q96HDX (med og uten -X bakerst) noe annet eller bare det hele og fulle modellnavnet? Og hva med PS42C7HX?
Ser at det står beskrevet noen forskjeller i et svar i denne tråden (selv om jeg tror begge modellene har pianolakk..?), men prisen på C er rundt 5.000,- kroner billigere enn Q, så det burde jo være andre ting også.
Har du sett på hjemmesiden til Samsung?
http://www.samsung.com/no/products/tv/p ... viewPage=1
De siste bokstavene tipper jeg bare viser hvilke land eller kontinent de selges. Kontakt Samsung hvis du ikke finner ut av det.
Når det er sagt, så er Pansonicen en bedre skjerm ifølge tester. Samsung ser ofte mer imponerende ut i butikker sansynligvis p.g.a. at den bruker høyere verdier på farge/kontrast.
olevin
Aktiv
E-post
OK, takk for tips. Jeg har også sett at Panasonicen skal være en bedre tv, men både jeg, og kanskje enda viktigere, fruen mener at Samsungen har et mye penere design, så da blir det nok den..
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
olevin
Aktiv
E-post
Jøss, slettes ikke verst! 50" til 16.990 høres fristende ut! Siden du tydeligvis har studert Samsungene litt, har du peiling på om det er forskjell på HD- og HDX-benevnelsene i modellnavnene?
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"olevin" skrev:Jøss, slettes ikke verst! 50" til 16.990 høres fristende ut! Siden du tydeligvis har studert Samsungene litt, har du peiling på om det er forskjell på HD- og HDX-benevnelsene i modellnavnene?
Jeg vet egentlig ikke. Ville tippe at X indikerer kontinent eller land den selges i. Slik er det med f.eks Panasonic modellene. Noen butikker tar med siste bokstav, mens andre gjør det ikke. DU får nok svar hos Hifi Klubben eller direkte fra Samsung.
olevin
Aktiv
E-post
Da skal jeg høre med Samsung i første omgang. Takk for god hjelp, bomholt! Jeg er helt grønn i faget, og alle tips mottas med takk.
Ser for øvrig at f.eks. 42"-ene selges for rundt 7.500-8.000 i England (
http://www.ciao.co.uk/sr/q-Samsung+PS-42 ). Vet det vil bli vanskelig med garanti osv. ved evt. feil, men det høres ganske utrolig ut! Vil da i så fall bestille til Sverige for å unngå toll og tull i Norge, da jeg bor ganske nær grensen. Noen som har handlet fra utlandet før, og er tv-ene identiske med de "norske" eller kan det være ting som ikke er kompatibelt? Andre ting jeg burde tenke på dersom jeg skulle kjøpe fra England?