Logo

Er Dali Ikon 7 bedre enn Ikon 6??

Skriv et svar
04.07.2008 23.14.03 #1 av 4
Postet av: johndomed
Hei alle sammen!

Som dere ser er dette mitt første innlegg, so be nice som det heter på utenlandsk.

Jeg ser at jeg har begynt litt i feil ende, jeg har vært på Hifiklubben og kjøpt/bestilt før jeg begynte å sjekke tester og info..

Jeg dro til Hifiklubben i går for å kjøpe en komplett hjemmekino (Ny leilighet - ENDELIG plass), og hadde i utgangspunktet bestemt meg for Dalis Ikon-serie, da min bror har Ikon 6. Synes disse har en nydelig lyd.

Jeg endte opp med Dali Ikon 7 som front, Dali Ikon sub, og Dali Ikon W2 som bakhøytalere. Det ble også en Denon 4308 reciver til å matche. Årsaken til at jeg gikk opp til Ikon 7 er jeg fikk tilbud om å kjøpe 2 demohøytalere for 1000 kr mer enn Ikon 6.

Nå som jeg har surfet litt rundt har jeg blitt litt usikker på det valget. Ser at Ikon 7 får noe mer blandede omtaler i forhold til Ikon 6, som blir roset i skyene i alle tester jeg har sett.

Prisen og størrelsen har ingen betydning for meg i denne sammenhengen. Så mitt spørsmål er kort og godt: Er Ikon 7 en bedre høytaler og et bedre valg enn Ikon 6?

(Har kun bestilt dette, da jeg ikke får leil. før om 14 dager, og har i så måte mulighet til å endre med litt smisking)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.07.2008 16.59.01 #2 av 4
Postet av: Torja
Litt mer bass trykk i IKON 7 i forhold til IKON 6 syns jeg. IKON 7 er ikke noe dumt valg. Til prisen du har fått dem for, er de ett kupp. Ikke bekymre deg for mye om div tester. Dine egne ører vil selvsakt være referansen. Jeg syns IKON 7 er svært potente høytalere.
http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=359
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.07.2008 18.42.32 #3 av 4
Postet av: Blueflame
Har selv Ikon 6, knall fine. Men ikke bekymre deg over det du har lest. Ikon 6 får skryt pga. de yter så godt i forhold til pris. Det betyr dermed ikke at Ikon 7 er dårligere, tvertimot. De er dyrere, men også hakket bedre. Så du har bedre høyttalere enn Ikon 6 nå.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.07.2008 22.12.06 #4 av 4
Postet av: johndomed
Takk for tilbakemeldinger! Ble litt nervøs skal jeg innrømme, er tross alt mye pæng!

Gleder meg til å koble alt sammen om 14 dager...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar