Logo

Er Clas Olson sin phono kabel bra nok for sub???

Skriv et svar
19.12.2007 13.24.12 #1 av 2
Postet av: jg
Jeg la inn teksten under på et forum for lyd, men det passer nok bedre i dette forumet. Kan noen svare meg....

------------------------------------------------------------------------------------

Jeg bruker en phono kabel med RCA kontakter mellom receiver og sub. Brukte lenge de som fulgte med Audiopro suben men pga. ny plassering av suben et stykke vekk fra receiveren kjøpte jeg en 10meter lang kabel fra Clas Ohlson til 100-150 kr.

Jeg lurer på om en slik billig kabel gir dårlig lyd? Jeg har hørt anbefalinger at kabler som følger med kvalitetshøyttalere bare kan kastes, om så er tilfelle er neppe min nye kabel av særlig bedre kvalitet. Eller er det riktig at når det gjelder suben så er dette kun en signal kabel og at kvaliteten på denne betyr lite for lyden?

Takker for svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.12.2007 13.43.36 #2 av 2
På RCA/Phono er det kvaliteten på pluggen og innfesting for skjermen som pleier å være den største forskjellen. Vektforskjeller på kan tyde på at det er brukt forskjellige matrialer. Dette er da hovedforskjellen, hvis du vil ha ett mer spesefikt svar, vennligst si fra.

Om det er noen hørbare forksjeller ville jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har direkte sammenlignet dette, men jeg vil tro at det skal være vanskelig å høre forskjell. Så jeg ville like så godt kjøpt den billige, men det er helt opptill deg og din lommebok :wink:

Slett forrige innlegg?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar