Logo

Epson TW980 VS Epson TW700

Skriv et svar
27.12.2008 12.48.33 #1 av 9
Postet av: Cato84
Vurderer innkjøp av prosjektor og har da sett meg ut disse to fra Epson.

Hva vil anbefales å kjøpe? Er 700n en bedre enn 980 selv om den ikke er full HD?
Noen som vet hva støynivået på de er?

Forsvarer prisforskjellen på 980 kontra 700?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.12.2008 00.30.40 #2 av 9
Postet av: Torja
Med tanke på at Blu-ray er på vei inn i stua, så ville jeg i alle fall ha vurdert en full HD prosjektor meget sterkt. Epson TW980 er sikker god den til prisen, men det fins også andre som f.eks Sony VW40 http://avshop.no/SystemConfigurator.asp ... 00312;fl:0
eller Benq 5000 DLP PJ http://www.nettdata.no/catalog/product_ ... ts_id=1867
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2008 08.45.21 #3 av 9
Postet av: roffe
TW700 vs TW980?! Såvidt jeg vet er det ingen andre parametre enn muligens pris der TW700 skulle kunne slå TW980. Hvilke priser er det du vurderer opp mot hverandre? Jeg kan uansett ikke si om prisforskjellen er verdt det for deg, men skal du fylle relativt mye av synsfeltet ditt med bilde fra projektoren, så vil jeg absolutt anbefale å gå for full HD.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2008 21.57.06 #4 av 9
Postet av: Cato84
Ville dere anbefalt å gått for en annen prosjektor enn epson sin tw980 hvis man skal ha et tak på 15000,- for prosjektor å lerret?

Har sett på netonnet.no for priser på 980/700. 9000 for 700 og 11800,- for 980, men den var fjernet derfra nå da.

EDIT: Var inne på avshop og nå, der koster 980,- 10 999,- Får en pakke for 13 999,- da. Men kan no kanskje finne et bra lerret som blir billigere enn pakkeprisen der.. ?

Der oppsettet er ment, så har jeg temmelig bra lyskontroll. Kjellerstue m/ et lite vindu. Så hva vil dere anbefale av lerret? Er det veldig stor forskjell på et rammespent og vanlig hengende manuelt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2008 23.19.06 #5 av 9
Postet av: Torja
Hvis du tenker på nedtrekks lerret så er problemene med slike, krøller. Ikke med en gang men etter vært. Avhenger jo litt av bruk. Best til en vanlig stue hvor man skal se på "kino" nå og da på kvelden. Har du et dedikert rom er rammespent best.

Grått eller hvitt lerret er litt smak og behag. Hvitt gir mest bilde dynamikk, smell i dagslys scener og fine/korrekte farger. Grått er best på sort, men man taper litt i bildedynamikken. Det er enklere å lure øye til å tro at hvitt er hvitt selv på et grått lerret, men sort vill ikke bli annet enn grått hvis prosjektoren ikke evner å gjøre sortnivå svart nok eller lyskontrollen er dårlig. Grå bilder blir fort litt "kjedelige" å se på. Derfor grått lerret til spesielt LCD PJ som kan ha litt problemer med å få det sort nok på et hvitt lerret. Lyskontroll (som strølys fra vinduer, dører, refleksjoner fra vegger, tak osv) er alfa og omega i de fleste tilfeller. Noen sverger til battcave, et tilnærmet helt sortmalt/refleksjonsdempet rom.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2008 08.20.11 #6 av 9
Postet av: Snusboksen
Hei!

Jeg har Epson TW700 og Blue Ray-spiller. Jeg klager ikke på bildet, det er nyyydelig. Poenget er at prisforskjellen på HD-klar og full HD er såpass stor at det var avgjørende for mitt valg. Jeg holdt meg til budsjettet og kjøpte TW700 og den fungerer utmerket. Bildet er nydelig, rett og slett. Så kan det være at jeg skifter den ut om en del år til en full HD, når prisene er lavere. Så ikke vær redd for å kjøpe TW700 - den er meget bra.

Men som sagt - her er det jo pengene som tar valget for deg :)

Lykke til!

EDIT: Jeg har forøvrig et Dreamscreen rammelerret: http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q= ... 7;c:100248[/url]

Det er jeg også meget fornøyd med!

Mvh
Snus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2008 19.00.22 #7 av 9
Postet av: Cato84
bare for nysjerrigheten sin del, hvordan kommer egentlig rammespente levert? Duk rullet sammen og klipsramme som du må strekke opp duken selv?

Trur det blir manuelt nedtrekkbart for min del. Vet ikke hvor lenge jeg blir boende der jeg er nå, men regner med en god stund til. Men da kan det være greit å tenke litt fremover også.

Vil dere anbefale et 16:9 eller 4:3 lerret? Regner med 16:9, men man kan vel kjøre 16:9 på et 4:3 og, men får vel ikke brukt hele potensialet til lerretet da?
Kan man stille inn prosjektorer til å sende 16:9 eller må man bare justere det fram.
Blir mye spørsmål nå, men har ikke hatt så veldig mye med PJ å gjort før, så greit å spørre mye før man handler.

takker for alle svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2008 19.04.45 #8 av 9
Postet av: Rune
Rammelerret kommer i deler. Du setter kantene sammen og så strekker man lerretet som ligger sammenbrettet i esken ut til kantene. Går som regel et par dager før det er helt slett.

Det er absolutt ingen grunn til å kjøpe 4:3 lerret.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2009 19.53.52 #9 av 9
Postet av: Cato84
hehe, oki :P

Da er det bare å gå i tenkeboksen å finne ut av hva man skal gjøre:)
Takker for alle svar:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar