Logo

Epson TW700 vs Optoma HD65/75

Skriv et svar
16.12.2008 23.54.37 #1 av 2
Postet av: trygvecowboy
God dag godtfolk!
Har lest endel tester og kommet frem til de tre nevnte projektorer som finalister.
Mine inngangsverdier er:
- Ikke bruke mer enn ca NOK 10000 på projektor + lerret
- Avstanden mellom øye og lerret vil være ca 3,5m
- Relativt liten loftstue med skråtak på tilskuer- og lerretsiden, ca 20 kvm
- Primært film, sekundært spill, i stort sett helt mørke omgivelser

1) TW700 får jo mye skryt, men er det så mye støy som enkelte i div tråder sikter til? Projektoren må monteres ca 30cm over hodet, og ca 20cm foran hodet, så støy er en kritisk faktor.
2) Optoma HD65 (som jeg har skjønt er arvtakeren til den godt meritterte HD70) kommer også meget godt ut som budsjettprojektor, men har det noen hensikt å gå opp til HD75?

3) Hvilken av de tre nevnte anbefales? I og med at Epson tydeligvis støyer såpass "mye" og at HD65 får så bra kritikk ift pris, ligger pr idag Optoma HD65 som mitt førstevalg.

Hilsen Trygve 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2008 07.14.28 #2 av 2
Postet av: Jorn.Finnerud
Hei. Her er det vel også viktig å tenke plassering. Hvordan er det med plassering når du har skråtak ? Optoma har vel kraftig offset som vanlig, og mangler lensshift. Da er man nødt til å regne ut hvor projektoren havner i forhold til lerretet. med TW700 får man en helt annen plasseringsmulighet. den har skikkelig lensshift både på den horisontale og den vertikale aksen. Da er det ikke sikkert at den trenger å henge rett over hodet ditt. man kan også lage en hushbox hvis støy blir et problem.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar