Logo

Endelig ny reciver

Skriv et svar
03.04.2008 02.32.14 #1 av 2
Postet av: Zleepyme
Yess! Da var dagen/kvelden/natten kommet!!! :lol: Der var endelig Yamaha RXV3800 koblet sammen med resten av surroundutstyret.

Har så vidt begynt å småjustere, og etter litt trykking i en veldig god og enkel meny, så tror jeg vi begynner sånn smått å bli enige :wink:
En skikkelig test skjer langt senere i dag, da jeg tror jeg burde komme meg i seng snart. Medfølgende mik, og og equilizeren har blitt testet, men jeg tror jeg må justere litt mere manuelt.
Har en Energy sub som jeg må få inn i lydbildet.
Autokalibreringen hjalp ikke helt(mulig jeg har hatt feil instillinger på den) Men bakpå er det fire reguleringer.
1:Gain( fra 1 til 10)
2: Frequency(50-100HZ trinnløst)
3: Phase (trinnløs justering fra 0 til -180 grader)fungerer pussig nok best på -180 grader :?
4: Bass EQ: (fra -3 til +3)

Nok justeringer med andre ord. Men lurer på om noen har noen råd til en slags default setting da reciveren tydlighvis kan styre det meste?
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2008 06.32.36 #2 av 2
Postet av: AndreB
Gratulerer ! :)

Jeg har lite konkrete råd mtp sub'en, men for egen del har jeg satt gain (volume) der hvor jeg hører sub'en tar over for høyttalerne i volum når jeg spiller på "klokka 9-10" på forsterkeren. Frequency hos meg er 100Hz da det er der forsterkeren deler (-selv om frontene skal kunne gå ned til rundt 50Hz og jeg kunne valgt å la suben først ta over rundt der). Phase shift brukes for å samkjøre lydbølgene fra de øvrige høyttalerne med suben (plassering kan avgjøre om subens lydbølger treffer øret samtidig med (in-phase), seinere eller tidligere (out-of-phase) enn lydbølgene fra de andre høyttalerne. Bruk den innstillingen som låter best, eller sett den til 0 og endre fysisk plassering til det låter bra -jeg bruker 0. Jeg har ikke Bass EQ, men ville normalt latt den stå på 0 i mitt oppsett, eller -1 tenker jeg -det er ikke bassen som mangler hos meg :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar