Logo

Endelig - HDTV fra Canal Digital kabel-tv

Skriv et svar
09.06.2007 21.57.46 #1 av 9
Postet av: Rune
http://www.canaldigital.no/templates/ge ... 20906.aspx

:-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.06.2007 11.30.27 #2 av 9
Postet av: Rune
Ringte i dag for å sjekke/bestille HD fra Canal Digital.

De kunne levere innen 14 dager sånn ca, ulempen var at man måtte abonnere på Canal + Total (sport og film) Prisen var da 2.495,-

Jeg som aldri ser sport, og iallfall ikke film på TV syns dette er dumt.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2007 12.53.12 #3 av 9
Postet av: hysteriah
"Rune" skrev:Ringte i dag for å sjekke/bestille HD fra Canal Digital.

De kunne levere innen 14 dager sånn ca, ulempen var at man måtte abonnere på Canal + Total (sport og film) Prisen var da 2.495,-

Jeg som aldri ser sport, og iallfall ikke film på TV syns dette er dumt.


Så hva skal du med HD til da... for det er vel bare de kanalene som sender i HD kvalitet foreløpig? :shock: Jeg tipper det vil ta flere år før vanlige tv kanaler starter HD sendinger...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2007 15.23.19 #4 av 9
Postet av: Rune
"hysteriah" skrev:

Så hva skal du med HD til da... for det er vel bare de kanalene som sender i HD kvalitet foreløpig? :shock: Jeg tipper det vil ta flere år før vanlige tv kanaler starter HD sendinger...


Jeg har forsåvidt ikke noe imot å ha tilgjengelig HD versjonene av disse kanalen bare for nyskjerrighetens skyld, men å betale 2-3k for film og sportskanaler i året som jeg ikke bruker er jeg ikke så veldig interessert i.

(jeg har personlig aldri sett en hel fotballkamp i mitt liv på TV Jeg så de siste 5 minutene av Norge -Brasil i VM, da jeg hørte naboene bråkte så og ble litt nyskjerrig). Ellers når jeg ser litt fotball på TV er det for å vurdere bildekvaliteten på TV/sending.

Når det gjelder film så kjøpes alt på DVD / HD DVD slik at jeg kan se det når jeg har tid/lyst.

Jeg tipper Discovery HD er god nok grunn til å ha HD :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.07.2007 20.14.22 #5 av 9
Postet av: Shanks
Dessverre virker det som om C+ har valgt å sende Premier League i 1080i, en avgjørelse som er helt ubegripelig for meg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.07.2007 20.32.20 #6 av 9
Postet av: Rune
"Shanks" skrev:Dessverre virker det som om C+ har valgt å sende Premier League i 1080i, en avgjørelse som er helt ubegripelig for meg.

Vet du hvilket format det filmes i? (for det er jo rart om de sender noe annet enn de filmer i)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.07.2007 23.47.39 #7 av 9
Postet av: Bobben
"Rune" skrev:
"Shanks" skrev:Dessverre virker det som om C+ har valgt å sende Premier League i 1080i, en avgjørelse som er helt ubegripelig for meg.

Vet du hvilket format det filmes i? (for det er jo rart om de sender noe annet enn de filmer i)



Engelskmennene produserer Premier League i 1080i så det er ikke så rart at Canal+Sport HD sender i 1080i.

Det var forøvrig fryktet at det kun ville bli 3 HD kamper pr. Premier Leaguerunde i år men det ser ut som det fortsatt blir minst 4 kamper pr. runde.

http://www.sattv.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2366
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.07.2007 19.19.08 #8 av 9
Postet av: Shanks
"Rune" skrev:Vet du hvilket format det filmes i? (for det er jo rart om de sender noe annet enn de filmer i)


Nei, jeg har aldri funnet noen informasjon om dette etter litt overfladisk googling.

En annen her mener å vite at det filmes i 1080i. Det kan godt hende, men det gjør jo ikke saken bedre. Forhåpentligvis er det da er forstadie før det blir 1080p, jeg ser ikke for meg at de går "ned" til 720p etter å ha startet på 1080i.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.07.2007 22.55.53 #9 av 9
Postet av: Bobben
"Shanks" skrev:
"Rune" skrev:Vet du hvilket format det filmes i? (for det er jo rart om de sender noe annet enn de filmer i)


Nei, jeg har aldri funnet noen informasjon om dette etter litt overfladisk googling.

En annen her mener å vite at det filmes i 1080i. Det kan godt hende, men det gjør jo ikke saken bedre. Forhåpentligvis er det da er forstadie før det blir 1080p, jeg ser ikke for meg at de går "ned" til 720p etter å ha startet på 1080i.


Canal+Sport HD sender bare de samme kampene som Sky produserer i HD for sine Sky Sport HD kanaler. Det er derfor Sky som bestemmer format. Det er ikke utenkelig at produksjonsutstyret kun støtter 1080i, slik var det hvertfall under fotball VM 2006 i Tyskland.

1080p kan ikke benyttes til HDTV kringkastning siden 1080p 50Hz ikke er støttet i DVB og av H.264 HDTV mottagere. Derfor går det nok lang tid før 1080p blir brukt i distribusjon.

Til produksjon kommer det sikkert snart 1080p 50hz. Da kan jo hver enkelt HDTV kanal velge om de vil konvertere til 720p eller 1080i siden 1080p50Hz er et perfekt utgangspunkt for slik konvertering.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar