Logo

Endelig flatskjerm!

Skriv et svar
20.02.2008 17.04.22 #1 av 5
Postet av: Paul
Neste uke er jeg også ENDELIG eier av flatskjerm.
Det ble en Grundig 37"-7750 FHD på meg.
37 FHD 37-7750 FHD

37” LCD-TV i 16:9 format
Full HD oppløsning WUXGA 1920 x 1080
Lysstyrke 500 cd/m2
Kontrastforhold 1000:1
Dynamisk kontrastforhold 5000:1
178° synsvinkel
HD-ready
Virtual Dolby Surround
2 x scart, HDMI, SPDIF, S-Video, DVI-I, lydinngang for PC, YUV-inngang (Progressive Scan), AV-in for videokamera, hodetelefon
Dimensjoner (BxHxD): 96,3 x 70,7 x 14,0 cm (33 cm med fotl)
Vekt: 29,0 kg

Må si jeg gleder meg til å få satt den inn i systemet, blir nok NOEN timer med PS3 og XBOX 360 spilling og BD filmer til uken. Har aldrig vurdert Grundig egentlig men har fått tilbud på denne med dvd spiller for 10000,- Måtte jo slå til da syntes jeg.
Hvis noen har hørt noe om denne tv'en så skriv gjerne kommentarer.
XBOX Live: Bajas
PS 3: Bajas75
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2008 17.32.00 #2 av 5
EDIT: Beklager feil, så at det ikke var den nevnte tvèn, var litt for rask på tastaturet. Sletter derfor det orginale innlegget.
http://www.dooyoo.co.uk/television/grundig-37-7750-fhd/

Har imidlertidig ikke sett denne, men har hørt gode tilbakemeldinger om produktet iforhold til pris, gi gjerne en tilbakemelding på hva du syntes.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2008 18.44.43 #3 av 5
Postet av: Paul
Jeg skal gi tilbakemeldinger fortløpende på installasjon, menyer, bilde og generell ytelse/kvalitet. kommer endelig til å få litt utbytte av Xbox 360'en og PS3'en.
XBOX Live: Bajas
PS 3: Bajas75
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2008 19.07.37 #4 av 5
Høres bra ut! Grunnen til at jeg ikke har fått sett denne ennå er at den ble utsolgt før den kom til butikken :) !
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.03.2008 19.43.02 #5 av 5
Postet av: Paul
Nå er jeg endelig i HD Heaven. Vel for å gi en liten oppsumering kan jeg fortelle at Grundig 37-7755 er en meget pen skjerm, den kan dreies nok til å kunne ligge i sofaen og fortsatt se RETT på tv'en (DIGG). Den har 1HDMI, 1 DVI, 2 scart, S-VHS, Y Pb Pr, DVB-T,DVB-S, DVI audio in, SP DIF Optical out og hodetelefon utgang. Greit for det meste men man sliter hvis man har FLERE digitale kilder man vil koble til. Jeg må kjøre PS 3 på HDMI, Grundig GDP 3760 DVD spilleren HDMI til DVI, Pioneer DVL 919E kjøres på scart, Digital tv dekoder kjører scart, Xbox 360 kjører Y Pb Pr. Hadde jo fått litt bedre bilde hvis jeg kunne kjørt tv dekoder som digital også men får 576i gjennom scarten noe som gjør at bildet er godkjent etter litt justering av bildet.

Tv'en mangler litt på sortnivå men hvitt er bra og som konsol skjerm er den VELDIG bra. Blu Ray og HD DVD er nydelig, kan se litt etterslep i panorering av landskapsbilder men ikke plagsomt. (husk tv og dvd til 10 lapper.)

Farger er veldig gode gjennom hele men merker lcd systemets svakhet når jeg kjører dvd gjennom scart'en. Har jo ikke tv via analog linje lenger så vet ikke hvordan den vil oppføre seg der men kan ikke tenke meg den er noe bedre en med dvd'en.

Litt om Grundig GDB 3760 DVD spiller m/HDMI; tror seriøst dette er den TREGESTE spilleren jeg har vært borti. Den bruker LANG tid på å skru seg på, LANG tid til å åpne disc tray, TREG på å starte playback og TREG når du skal ha ut disken he he. Men bilde var veldig bra og skarpt og fint med oppscalering av vanlig dvd. Det er ikke eject knapp på fjernkontrollen så du må bøye deg ned trykke på knappen på spilleren og VENTE til den åpner.

Jeg vil komme tilbake med litt bilder av hvordan alt ser ut og litt grundigere gjennomgang av bildekvalitet og brukervennlighet.

Så langt er jeg MEGET fornøyd med skjermen til mitt bruk. (DIGITALT)
XBOX Live: Bajas
PS 3: Bajas75
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar