Logo

Effektforsterker til Denon AVR 2805

Skriv et svar
19.10.2004 08.08.55 #1 av 5
Postet av: Typhoon7
Er det noen som har noen forslag til til passende effektforsterker til en sølvfaget AVR 2805. Ikke for at jeg trenger mer "power" men jeg må ha et par kanaler til. Pris? ja si det. Ikke for dyrt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.10.2004 22.41.21 #2 av 5
Postet av: Alas
Hvilke kanaler skal du drive med det trinnet? Eller hvilke høyttalere er det snakk om?

Og et røft prisanslag? Ikke for dyrt er et meget subjektivt begrep :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2004 10.20.53 #3 av 5
Postet av: Alas
Det finnes jo et vell av ting å velge i da.

Spørs litt hva du liker av lyd. Man får f.eks en NAD C272, man får en Thule Pa150B, du kan spare litt og få en Tact SDA 2175, Vincent SP 331, Eltek selger vel utgående modell Embla 2.2 til 9000. Rotel har både to kanals og seks/tre kanals effektrinn. Adcom har masse saker, Carver, og Proton og.

Masse merker dette her. Alle mener jeg har noe i den prisklassen du leter etter. Så nå spørs det litt hvilke andre kriterier du mener er viktige.

Mvh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2004 10.39.58 #4 av 5
Postet av: Typhoon7
takk for mange gode tips. den må være i sølv utførelse. har sett på vincent SP311 og Rotel 1070. lydmessig er vanskelig å si. må nesten høre på aktuelle modeller før jeg finner ut hva jeg liker, men forslagene var mange og gode så nå har jeg litt å gjøre fremover. jeg er ikke av tilhengerne til cervin vega for å si det sånn. ikke noe vondt om dem men det passer ikke til min smak. det må være mer definert mellomtone og diskant.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2004 14.23.11 #5 av 5
Postet av: Alas
Du har jo og Parasound sitt billigste effekttrinn, men det ville jeg definitivt hørt på først, på mine høyttalere manglet det veldig mye kontroll i bassen. Har ikke hørt på SA, men vet at de har mange små elementer, kan hende det passer bedre der.

Og de har jo et flott utseende og.

Kanskje en brukt NAD S200? Har ikke hørt bare positive ting om dem, men skal visst være bra bruktkjøp.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar