Logo

Edit: Dvd-spiller til rundt 7500 kroner med god lyd!

Skriv et svar
30.09.2006 17.04.19 #1 av 11
Postet av: hdoksaet
Jeg er på jakt etter en dvd-spiller til rundt 7500 kroner.
Den skal som nevnt ha god lyd som førsteprioritet siden jeg spiller mye musikk-dvd'er! Det er heller ikke å forakte at den kan spille SACD og DVD-Audio.

Det er ikke mange alternativer i den prisklassen, men en av de er en spiller fra Harman Kardon.
Å betale noe mer er uaktuelt siden usikkerheten om Blue-Ray og HD-Dvd.
Som cd-spiller bruker jeg fra før en Arcam Alpha 9, så jeg foretrekker å bruke en separat cd- og dvd-spiller.

Jeg kan godt tenke meg bruker-erfaringer med ulike spillere.
Cayin 252B, Arcam Alpha 9, HK Dvd 1, Rega Planar 3, Primare RIIA-trinn.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.09.2006 23.00.21 #2 av 11
Postet av: orso
Cambridge og Denon er kjent for lage DVD spillere som også er gode musikkformidlere. Marantz er et annet merke.
http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... _Soelv.htm
Cambridge spilleren fikk terningkast 6 i Hjemmekino (oktober utgaven).

http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... r_Sort.htm
Vet ikke hvordan den er lydmessig mot DVD89, men den sansynligvis bedre på bilde.

http://no.kelkoo.com/b/a/sbs/127701/13366549.html
Marantz DV7600 ligger litt over budsjettet ditt. Mulig du kan finne den brukt. Rotel og Arcam kan du også se etter på bruktmarkedet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.10.2006 20.17.22 #3 av 11
Postet av: hdoksaet
Av de som ble linket til er vel Denon sin den mest aktuelle.
Jeg har nå sett at Marantz har en modell til 4995 kroner.
Er det noen som har noen erfaringer med den?

Jeg har også sett på Mono sine sider at det finnes en Onkyo til 3995 kroner. Den virker også godt konstruert i forhold til alle slimline-modellene på markedet.

Denon sin modell virker som en solid "value for money"-modell til den prisen. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.10.2006 20.46.44 #4 av 11
Postet av: orso
Hvilke Marantz er det snakk om?
Tror også Denon kommer med en modell som vil ligge prismessig mellom 1930 og 3910. De har hatt det før. Sjekk gjerne med Hi-Fi Klubben.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.10.2006 15.06.47 #5 av 11
Postet av: hdoksaet
Modellen til Marantz er DV 6600.

Jeg tok nettopp en telefon til Hifi-klubben her i Bergen, og han som jeg snakket med kunne opplyse at Denon akkurat har sluppet en ny modell(DVD-2930) på markedet, det var i dag det skjedde.

Etter en sjekk på Denon sine amerikanske sider fant jeg ut at prisen er 849$. Norsk utsalgspris vil vel havne på ca 6000(6500?) kroner, men jeg betaler gjerne det. Med sin solide vekt på 7,6 kg snakker vi ikke om en slimline-modell, men en solid konstruert spiller.

Så jeg vil anta at det er den jeg kommer til å kjøpe, om ikke noe uforutsett skulle skje. Litt tid til å vente har jeg selvfølgelig.

Takk for tipset om Denon-spilleren, det var et veldig godt tips! :D
Cayin 252B, Arcam Alpha 9, HK Dvd 1, Rega Planar 3, Primare RIIA-trinn.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.10.2006 16.00.32 #6 av 11
Postet av: orso
Det var artig å høre. Det er jo mye penger å betale for en DVD spiller i disse dager. Vet du hva som er forskjellen på Denon 1930 og 2930? Både lyd og bilde bedre i 2930?
Kan jo hende at Denon 2930 er såpass bra lydmessig at den kan matche CD spilleren din.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.10.2006 20.24.11 #7 av 11
Postet av: hdoksaet
Jeg også tror at lyden i den spilleren er god, derfor har jeg begynt å vurdere sterkt å selge cd-spilleren min. Dvd-spilleren er såpass godt utstyrt og konstruert at den sikkert kan sammenlignes med cd-spillere til ganske mange tusen kroner.

Selv om cd-spilleren min er 24-bit og med 96 kHz opp-sampling blir den nok overgått av godt konstruerte dvd-spillere nå.

Den viktigste forskjellen for meg mellom Denon 2930 og Denon 1930 er de 5 kg'ene! :shock:

Å kjøpe en cd-spiller med god lyd og samtidig en dvd-spiller med samme kriterie koster raskt mange tusenlapper. Så etter en overveielse og diskusjon med hifi-bekjente har jeg egentlig blitt overbevist om å bruke alle pengene på en dvd-spiller og droppe cd-spilleren.

Et alternativ er å kjøpe en billigere dvd-spiller og Cambridge Azur 640C v.2, som har fått meget gode omtaler.

Siste info:
Etter nedlasting av Hifi-klubbens nyeste katalog ser jeg at Denon-spilleren koster 7495 kroner. Vekten fra forgjengeren har gått opp 2 kg, så det tyder på seriøsitet og god konstruksjon.

Er det noen som har erfaringer med dvd-spillere i den prisklassen?
Cayin 252B, Arcam Alpha 9, HK Dvd 1, Rega Planar 3, Primare RIIA-trinn.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2006 08.02.06 #8 av 11
Postet av: orso
Bruker selv dedikert CD spiller til musikk. Har planer om kjøpe en rimelig DVD spiller med HDMI og oppskalering. Kommer til å kjøpe Oppo 972 som skal erstatte Oppo 971H. Oppo 971H ligger på topp i benchmark test og leverer fantastisk bildekvalitet i forhold til prisen. Men den er plastikkaktig og har ikke god lyd. Oppo 972 vil ha HDMI og SACD noe som Oppo 971H ikke har (DVI). Har ikke lyst til å bruke mye penger på en DVD spiller når HD DVD/Blue Ray er på vei.
http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/ ... t=0&mpeg=0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2006 08.27.02 #9 av 11
Postet av: orso
Hvis du vurderer Denon 2930 ville jeg også ha sjekket ut Marantz DV7600. Mulig Hi-Fi Centeret eller Musikk Magazinet selger den.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2006 15.31.34 #10 av 11
Postet av: hdoksaet
Jeg har akkurat kommet hjem fra jobb, og på veien hjem var jeg faktisk innom Musikk Magazinet, nettopp for å forhøre meg om Marantz DV7600 og DV6600. Deres erfaringer var at lyden deres "knuste" dvd-spillere i samme prisklasse og t.o.m dyrere modeller fra andre produsenter.

Han jeg snakket med sa at det Marantz prioriterte høyest var lyd. D/A-konverterne var det som skilte DV7600 og DV6600.

Så valget står mellom de to modellene ser det ut som.
Cayin 252B, Arcam Alpha 9, HK Dvd 1, Rega Planar 3, Primare RIIA-trinn.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2006 16.23.16 #11 av 11
Postet av: orso
Joda, Marantz leverer veldig god lyd i sine DVD spillere. DV7600 har fått mye skryt i tester. Hvor vidt den er bedre enn Denon 2930 vet selvfølgelig ikke han selgeren. Han smører nok litt på, han er tross alt selger. Det beste er hjemlån og teste produktene opp mot hverandre. Matching til anlegget ditt har også mye å si.
Vil forresten tro med ganske stor sikkerhet at Denon 2930 er klart best på bildesiden.
Men uansett hva du velger, blir det nok bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar