Logo

Dynavoice F-6

Skriv et svar
02.03.2008 14.10.25 #1 av 9
Postet av: folkvord
Jeg har hørt skikkelig mye om disse

http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... estid=1936

Jeg lurte på er det noe bra ''Deal''?

Jeg mener, de koster knappe 1000 lappen. Spiller de bra på film å musikk tenker litt forskjellig musikk, country, techno, rock....
Mvh Alex
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2008 23.44.29 #2 av 9
Postet av: boly
Til 1000 kroner spiller de meget bra. Selvfølgelig er det en del begrensninger ute å går her, men til den prisen er de meget gode. Kjøp de og er du ikke fornøyd kan du bruke de i garasjen el.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2008 16.20.53 #3 av 9
Postet av: folkvord
Bestilte et par av disse da.
Mvh Alex
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2008 20.18.41 #4 av 9
Postet av: kjelle
spleiser du på med en feks xtz 8" eller10" subb så får du et meget godt resultat :). har selv prøvd dette og det spiller opsiktsvekkende bra i forhold til prisen. Dette var med en billig ny denonreceiver(husker ikke mod nr.) og en HK 3550 receiver.Noe som til dags dato står i kjellerstua til foreldrene mine så jeg har noe når jeg er hjemme på bondelandet :)
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.03.2008 23.01.24 #5 av 9
Postet av: folkvord
Skal kjøpe meg en XTZ sub snart også, men trenger også ny forsterker, skal velge Denon eller H/K tror jeg.
Mvh Alex
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.03.2008 23.02.51 #6 av 9
"folkvord" skrev:Skal kjøpe meg en XTZ sub snart også, men trenger også ny forsterker, skal velge Denon eller H/K tror jeg.


Hvilken prisklasse vil du forholde deg til?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.03.2008 11.30.58 #7 av 9
Postet av: folkvord
Må nokk ikke bli mer en 3000,-
Mvh Alex
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.03.2008 11.47.30 #8 av 9
Jeg vil anbefale deg å gå opp tusen kroner slik at du får en reciver med HDMI og støtte for MPCM. Pass på at mange recivere i den nedre prisklassen ikke støtter lyd over HDMI slik at du må ha en ekstern lydkabel ved siden av. Du kan tenke på at du budsjettet går opp i opp da du slipper noen kabler. Normalt ville jeg anbefalt Yamaha RX-V661 i denne prisklassen, men om litt kommer oppfølgeren 663. Den har 2 HDMI innganger og støtte for de nye høyoppløste lydformatene som benyttes av Blu-Ray. Yamaha lager svært gode recivere og de gir ett engasjerende og dynamisk lydbildet og lydsignaturen kan beskrives som nøytralt og kanskje noe "rund" i toppen. Denne ble testet sammen med 6 andre recivere i budsjettklassen i denne utgaven av hjemmekino og fikk karakter 6. Mer informasjon om produktet finner du her:
http://www.hjemmekino.no/database/avamp ... alognr=190

Denne kommer nok ikke i butikken før om en liten stund, muligens i April. Men dette er foreløpig ukjent og kan hende at prisene er litt stive i starten. Hvis ikke får du RX-V661 billig nå, forskjellen er hovedsakelig at den ikke konverterer analoge signaler til digitale og er muliggens litt mindre futt i den og at den ikke har støtte for de nye høyoppløste lydformatene, men LPCM. PCM er en forkortelse for Pulse-Code Modulation og er en ukomprimert teknikk for digital lyd. Denne denne teknikken brukes på vanlig CD plater, men da i stereo. MPCM eller LPCM er da i multikanal, eller lettere sagt ukomprimert lyd med støtte for opptil 8 dedikerte kanaler. (7.1). Dette er i utgangspunktet like bra, dette kommer litt ann på lydmiksingen, men det gir ihvertfall en meget stor forandring fra de noe eldrende lydformatene som Dolby Digital og DTS etc som er komprimert. Ukomrpimert lyd som benyttes via Blu-Ray (HD-DVD) gir ett stort løft, vokalene kommer tydligere frem, dynamikken blir ebdre og det er langt flere detaljer og liv i lydbildet.

Mer informasjon om produkt og pris finner du her:
http://www.hjemmekino.no/database/avamp ... alognr=130
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.03.2008 15.08.13 #9 av 9
Postet av: folkvord
Ok, tror jeg skal se på denne Yamaha RX-V661, når jeg får mer penger. :D

Takk for hjelp :D
Mvh Alex
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar