Logo

dynaBel EUFORIA

Skriv et svar
25.08.2005 19.34.42 #1 av 4
Postet av: esk
Har nettopp kjøpt meg nye høyttalere,dynaBel EUFORIA. Kjempe fine høyttalere.Jeg har en 3 år gammel panasonic forsterker som jeg hadde tenkt å prøve å spille de med. Synes de låter helt "greit",men jeg har lest og hørt at de er høyttalere som kan spille ordentlig godt. Så derfor byttet jeg ut panasonicen med en tandberg forforsterker 3008a og en tandberg effektforsterker 3006a. Tenkte at dette ville gi en bedre lyd, men synes ikke jeg merket stor forskjell. Å da lurer jeg på om hvilken forsterker jeg bør bruke på de, for å få utnyttet høyttalerne maks? Tandberg forsterkerne er jo på 2+150watt8ohm. Er ikke det nokk? Er ikke tandbergforsterkerne noe sælig? Håper på noen svar på hvilken forsterker jeg bør/kan bruke. Og eventuelt andre forslag til å gjøre lyden bedre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 19.54.03 #2 av 4
Postet av: olaK
Har hørt disse med Electrocompaniets AW250R med bra resultat. En meget bra høyttaler så lenge så den er koblet opp med riktig elektronikk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.09.2005 20.56.08 #3 av 4
Postet av: folkeb
Har en 7 år gammel 250R sammen med euforia og sliter med en lys klang i lyden med en tilspissning rundt "s" som oppleves ubehagelig. Stemmer dette overens med din opplevelse av lyden? Hva slags øvrige komponenter var koblet opp mot euforiaen?

Forøvrig vil jeg si at Euforiaen er knall når matchingen er god. Da skal du godt opp i pris for å få noe bedre.

Vi er nok mange på jakt etter den optimale lyden som Euforiaen kan gi...

En forsterker som gikk rett inn var DP a1 (alt for dyr for meg dessverre 75000). Ellers har jeg troen på rørkomponenter for å varme opp mellomtonen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2005 15.31.05 #4 av 4
Postet av: olaK
Electrocompaniet tilbyr oppgradering av forsterkerene. Om jeg ikke tar helt feil så fjerner den oppgraderingen litt av dette problemet.
Det begyner og bli et par år siden jeg hørte dette settet, men det var med en av companietes forforsterkere og cd spiller. Kan ikke huske at det var noe problemer hard diskant.
det er fantastisk hvilken bassgjengivelse det er i denne høyttaleren, med tanke på at det bare er 2 stk. 6,5" basser.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar