Logo

DVR-630

Skriv et svar
20.07.2005 06.48.44 #1 av 7
Postet av: dh
Har kjøpt DVR-630,og er godt fornøyd så langt.
Har et spørsmål ang. Disc Navigator funksjonen.
Når jeg starter et opptak fra HDD, starter den ikke på starten av opptaket men der jeg sluttet visningen sist virker det som.
Er det mulig å sette opptakeren slik at opptaket starter på starten hver gang ?

Når jeg kopierer et opptak på 1,5 t fra HDD til plate i hurtigkopiering, tar det 3 minutt. I SP mode derimot tar det nesten realtime virker det som. Er dette korrekt?
Blir hurtigkopiering bra nok ?

Mvh. DH
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2005 07.29.27 #2 av 7
Postet av: Torja
:D Gratis med Pioneer 630. Har selv kjøpt samme og er meget fornøyd.
Første spørsmål, når du starter for å se opptak fra HD pleier jeg vanligvis å bare trykke enter når jeg har markert det jeg vil se, da starter den fra begynnelsen av, så vidt jeg husker.

I SP så skal maskinen kopiere fra HDD til DVD plate i hurtigkopiering, men hvor fort det går avhenger litt av matrialet som skal hurtigkopieres. Det er vel bare i den høyeste XP oppløsningen og ved tosporet lyd dette tar realtime. Dette kan slås av og på i inntillingene. Skal sjekke når jeg kommer hjem senere i dag, og gi tilbakemelding.

8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2005 07.57.03 #3 av 7
Postet av: dh
Hei,
det er fint om du kan sjekke litt om dette.
Når jeg trykker ENTER for å se et opptak, starter opptaket der jeg sist sluttet å se opptaket. Jeg vil helst at det starter fra begynnelsen hver gang.

Mvh
DH
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2005 08.18.50 #4 av 7
Postet av: helge74
Hei,
når du trykker på STOP under avspilling fra HDD (og DVD) så går den i RESUME-mode. Dvs. at maskinen husker hvor du stoppet sist, og starter så derfra neste gang du trykker Play eller Enter i fra Disc Navigator.

Hvis du trykker 2 ganger på STOP (istedenfor 1), så går maskinen i RESUME-OFF, og vil starte fra begynnelsen neste gang en starter avspilling av dette opptaket.

Mener det er slik på min DVR-433 i alle fall :)

Helge
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2005 08.19.21 #5 av 7
Postet av: diggy
Dersom du endrer kvalitet fra harddisk til dvd skjer kopieringen i real time.
-diggy-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2005 08.32.46 #6 av 7
Postet av: dh
Takk for svar.

Skal sjekke resume funksjonen i kveld !

Mvh DH
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2005 13.47.22 #7 av 7
Postet av: Torja
"dh" skrev:
Når jeg kopierer et opptak på 1,5 t fra HDD til plate i hurtigkopiering, tar det 3 minutt. I SP mode derimot tar det nesten realtime virker det som. Er dette korrekt?
Blir hurtigkopiering bra nok ?

Mvh. DH


Hurtikopiering er godt nok, vær obs på at de forskjellige dvd platene har forskjellig hastighet på kopieringen. Noen bruker lengre tid enn andre. Hvis du endrer kvaliteten fra hardisk til dvd vil kopieringen gå langsommere, ja.

8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar