Logo

DVR-520H

Skriv et svar
17.12.2004 17.01.46 #1 av 16
Postet av: Teddy
Heisan Jeg har kjøpt DVR-520H pioneer gjennom juletilbud på jobben. Har Lyse dekoder med kun skartutgang. Jeg har koblet fra utgangen til dekoderen inn på skart ingangen på dvdopptageren og fra dvd opptageren til prosjektorene med s-video kabel. Problemet er at når jeg velger pro4 som skal være dekoder inngangen som jeg har sattopp bjunner bide og riste. Det fungerer fint i 1-3 sekund så bjunner det og riste. Har lest bruksanvisningen, stopp på forsjellige måter, koblet via videospilleren men det rister uansett. Er det noen som har vert ute for det samme problemt som kan gi meg et hint om kossen jeg fikser det?

På forhond takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 18.28.16 #2 av 16
Postet av: Rune
Beste måte er bruke scart mellom tuner og dvd opptaker inngang nr 2. Da skal det bare være å velge ext 2 på DVD opptakeren å så skal bilde komme ut på s-video utgangen.

Prøv dette å se om den blinker da. Prøv eventuellt å endre utgangsignal via scart. På noen av lyse sine tunere kan man velge mellom s-video og RGB.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 18.45.41 #3 av 16
Postet av: Teddy
jeg kan ikke velge på lyes dekoderen, har sikkert den første som kom, men jeg får fram bilde ut på s-video kabelen men problemet er at etter noen sekunder rister blide horisontalt. Det er sånt at jeg kan se på men det er ufatteligt iriterene. Bruker ingang 2 på dvdopptageren.

En annen ting er om det bare er mulighet for og ta opp på 1 kanal når eg har lyse tv? Mener vist er vekke en kveld og vil ta opp en film på TV1000 og et program som går sener på tv3 så må jeg velge om jeg skal ta opp filmen eller programmet?

unskuld skrivefeila, jeg har dysleksi.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 19.15.35 #4 av 16
Postet av: Rune
På denne spilleren er du nok avhengig at du kun kan ta opp fra samme kanal i løpet av en kveld. Det finnes noen DVD opptakere som leveres med et løst infrødt øye som kan programmeres til å styre tuneren slik at DVD opptakeren får tuneren til å skifte kanal.

Jeg kan ikke forstå hvor bildet blir slikt. Hvordan blir det når du kobler det gjennom DVD opptakeren og inn på en TV via scart?-
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 19.17.54 #5 av 16
Postet av: Teddy
Har ikke tv. Bare prosjektor som bruker s-video. Tror det må vere noe mellom dekoderen og dvd opptageren. Kansje det funker med nye type dekoder fra lyse?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 19.25.03 #6 av 16
Postet av: Rune
Det kan godt hende at det vil hjelpe. Mulig det skyldes konverteringen fra RGB til S-video som skjer i DVD opptakeren. Blir uansett bare gjetting. Det beste tilkoblingen får du ved å bruke RGB- til komponent mellom projektor og DVD opptaker. Mer info finner du i guiden:

http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_ ... jektor.asp
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 19.34.00 #7 av 16
Postet av: Teddy
det er jo bare skart og s-video utgang på dvd opptageren. Men når jeg bruker dvd spilleren til dvd så fungere det bra. så eg vil tippe det ligger mellom dekoder og dvd optager. har prøvd med 2 forsjellige skartkabler og så eg tror ikke det er selve kabelen

Kan det være instillinger på dvd optageren
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 19.37.12 #8 av 16
Postet av: Rune
Du kan sjekke om DVD opptakeren kan velge om den skal se på RGB signalet fra tuner eller om den skal lytte til kompositt eller S-video.

Prøv i såfall å endre dette.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 19.46.30 #9 av 16
Postet av: Teddy
jeg kan velge mellom video. s-video, RGB. dekoder. Nå står den på video. Jeg kan sette den på decoder men da må jeg gå inn på en Kananl og sette opp den som dekoder kanal. Men det rister like mye uansett om den står på video eller decoder.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 20.22.31 #10 av 16
Postet av: Rune
Men hva skjer når du setter den på RGB?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 20.25.38 #11 av 16
Postet av: Teddy
Rister som vanligt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 20.38.05 #12 av 16
Postet av: Typhoon7
Rister det hvis du kun kobler DVD til projektoren?

Hva hvis du kobler decoderen rett på projektoren?

Har du prøvd andre kabler?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 20.44.46 #13 av 16
Postet av: Teddy
Rister ikke når jeg ser dvd på prosjekotoren, kun når jeg ser tv, en liten vibrering horisontalt.

Får ikke koblet til dekoderen til prosjektoren for det er kun skart utgang på dekoderen og ikke på prosjektoren, dekoderen er fra lyse.

Har prøvd med 2 forsjellige skart kabler.

Før ristet det ikke da kjørte jeg tv gjennom videospilleren via video kabel opp til prosjektoren. Merket ganske bra forbedring på bilde nå når jeg kjører s-video opp til prosjektoren men det er ufattieligt iriterene med den lille vibreringen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 20.57.07 #14 av 16
Postet av: Typhoon7
Hvis det ikke rister når du kjører dvd til projektor må jo feilen etter min mening ligge et sted mellom decoder og dvd.

De valgene du har med video, s-video og rgb, har du de både på decoder og dvd?
Jeg hadde noe av det samme problemet mellom tv og dvd en gang. Grunnen til dette var at utgangen på dvd var satt til noe annet en inngangen på tv. Om det er slik på dine komponenter og hvor du finner det tør jeg ikke si.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 21.03.22 #15 av 16
Postet av: Teddy
Jeg får ikke noen instillinger på lyse dekoderen.

Inngangen på dvd optageren har eg prøvd alle forsjellige innganger som jeg kan sette det til.

Skal prøve og snakke med lyse folka om jeg kan få den nye type dekoder og prøve om den fungere noe bedre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar