Logo

DVP9000S og HDMI

Skriv et svar
02.09.2005 06.41.31 #1 av 5
Postet av: ovegeir
Leste test av denne spilleren i siste nummer av lyd & bilde.
Der fikk den negativt omtale på at 50 hz PAL scanning ikke støttes på HDMI utgangen som medfører at bildet hakker ved sidelengs bevegelse av bildet. i tillegg viser ikke spilleren "sortere enn sort".
Er dette noen som den vanlige forbruker legger merke til?
Eller er det bare pirk for å finne noe å utsette på spilleren. Den fikk forøvrig toppkarakter på det aller meste når det gjelder bilde og lyd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2005 13.14.08 #2 av 5
Postet av: boly
Kan ikke skjønne hva de mener med sortere enn sort jeg heller. I mine øyne er det ikke noe informasjon i absolut sort.

Kan ikke skjønne hva de mente med denne testen jeg heller.....
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.09.2005 09.51.22 #3 av 5
Postet av: Runel
Denne spilleren har jo fått toppkarakterer over alt. Tror ikke du legger merke til at sort er sortere enn sort med mindre du er en bilde freak :wink: Til prisen er den et meget bra kjøp virker det som(har ikke sett den enda). Alt sort på TV er jo realtivt egentlig...
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.09.2005 10.00.07 #4 av 5
Postet av: ovegeir
"Runel" skrev:Denne spilleren har jo fått toppkarakterer over alt. Tror ikke du legger merke til at sort er sortere enn sort med mindre du er en bilde freak :wink: Til prisen er den et meget bra kjøp virker det som(har ikke sett den enda). Alt sort på TV er jo realtivt egentlig...


Jeg endte opp med å kjøpe denne spilleren og la ikke merke til noe problemer med "sortere enn sort", mulig dette er noe man kan legge merke til ved bruk av prosjektor. Men på min PV500 var det ihvertfall ikke noe man la merke til. Så får man heller leve med de små "bugsene" som de fleste er klar over.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.09.2005 10.33.30 #5 av 5
Postet av: Typhoon7
"boly" skrev:Kan ikke skjønne hva de mener med sortere enn sort jeg heller. I mine øyne er det ikke noe informasjon i absolut sort.

Kan ikke skjønne hva de mente med denne testen jeg heller.....


I malingens verden finnes det, så vidt jeg vet, mørkere farger den det som betegnes som sort. Sort er her et bestemt fargevalg bestående av et gitt blandingsforhold.

Hvis det er de legger i begrepet, er jeg med.
Jeg ser dog ikke noen hensikt i å bruke det i denne sammenhengen, da det etter min mening har lett for å skape mer usikkerhet enn oppklaring.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar