FreddyB
Hjemmekinosjef
E-post
Kva er den enklaste måten å koble DVI/VGA opp mot TH42PA50, i grunn..? Utan at det kostar så inn i helv..sike. Har lyst å teste ut PC på tv'en min, og har hørt snakk om at dette skal la seg gjere.
Men så er eg litt dum, då. Trudde f.eks det var mulig å få ein DVI-RGB-kabel. Hehe..
Nokon som kan ta fram lommelykta og opplyse ein stakkars dumming..?
FreddyB
Hjemmekinosjef
E-post
Kan eg f.eks bruke ein DVI - VGA og VGA - RGB..? Eller evt. ein VGA - RGB og koble til TV..?
FreddyB
Hjemmekinosjef
E-post
spott
Aktiv
E-post
Dette har eg og lurt veldig på... Det eg kom fram til er at det går an å lage en VGA til Scart (RGB) kabel av vanlig Cat.5 kabel. Det finnes flere oppskrifter på dette på nettet
F.eks. denne
http://ryoandr.free.fr/english.html
Ulempen er at det krever litt lodding og en del fikling med skjermkort oppsett for å fungere.
Eg hadde planer om å prøve dette, men har slått meg til ro med Svideo
FreddyB
Hjemmekinosjef
E-post
S-video frå PC og Scart med S-video på TV, altså..?
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Den beste løsningen er et skjermkort med component utgang.
FreddyB
Hjemmekinosjef
E-post
Kan nokon finne eit bilde av ein componentutgang på desse skjermkorta, og vise meg..? Kikka på f.eks Sapphire Raedon X800XL, og fant DVI, VGA og S-Video.
Er DVI og component det samme, eller..?
Rikky
Meget Kunnskapsrik
E-post
Komponentutgangene på skjermkort er som regel en mini-DIN (ligner på s-video), med en medfølgende overgang til 3*RCA ("Phonokabler").
DVI og komponent er ikke det samme. sistnevnte er analogt og støtter høyere oppløsninger enn sine analoge alternativer, samt progressiv scan, mens DVI er digitalt.