Logo

DVD tilkoblet Digitalt eller analogt?

Skriv et svar
08.02.2007 19.06.16 #1 av 4
Postet av: JLmorten
Har en Marantz DVd spiller, koblet til min Yamaha (fram til jeg får marantz)
Har koblet den til med Coaxial kabel, bruker digitalt signal, som brukes for og få suround lyden,, men når jeg bruker den som cd spiller bør jeg kjøre Vanlige kabler,/ phono kabler eller får jeg best lyd med den digitale ved musikk også???
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2007 13.20.12 #2 av 4
Postet av: Zleepyme
Et digitalt signal er perfekt til begge deler. Både musikk og film. Da slipper man unna en del mellomledd fra spiller til høyttalere. Dette gir i utgangspunktet gir dette et renere og mer støyfritt signal.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2007 14.55.44 #3 av 4
Postet av: JLmorten
ok,, var vel det er regna med.

Digitalt signal er gjerne best, minst støy osv.

Men ved gigitalt signal trenger man jo en motaker som omformer dette til analogt/musikk igjen (reciver osv) og da blir jo dette det svakeste ledd.

Spille ringen rolle om dvd spilleren er super god, og sender ut et perfekt digitalt signal dersom motakeren/forsterkeren ikke kan behandle/omforme signalet på en bra måte

:D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2007 15.12.40 #4 av 4
Postet av: orso
"Zleepyme" skrev:Et digitalt signal er perfekt til begge deler. Både musikk og film. Da slipper man unna en del mellomledd fra spiller til høyttalere. Dette gir i utgangspunktet gir dette et renere og mer støyfritt signal.

Dette er ikke helt riktig. Dersom man sender digitalt vil DACen i receiveren brukes. Bruker du analoge RCA kabler brukes DACen i DVD spilleren. Hva som er best til musikk, kommer ann på hvilke som har best DAC. Sansynligvis får du best resultat med RCA kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar