Logo

Dvd spilleren min tar ikke brente dvd'er..

Skriv et svar
01.06.2006 15.48.12 #1 av 10
Postet av: Elisabeth
Heisann.. :shock:

Jeg har et Sony dav sb100 hjemmekinoanlegg som fungerer helt fint på alt, utenom brente dvd plater. Jeg har forsøkt ulike type dvd plater uten nevneverdig bedre resultat. Den hopper og spretter og hakker og lager fæle lyder hver gang den blir matet med brente plater. I manualen står det at den skal ta både + og - plater, men det er altså IKKE tilfelle med min spiller. Er det noen her som har noen gode råd tar jeg imot med takk :D

Om jeg eventuelt må kjøpe ny spiller, vet noen av dere hvilken spiller jeg kan kjøpe som kan kobles til de høytalerene jeg allerede har? Og som tar alt av plater!

Veldig veldig glad for hjelp :D

-Elisabeth-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.06.2006 18.10.21 #2 av 10
Postet av: arntos
Hei! Velkommen til forumet.

Hva er det du har brent på platene? Og har du husket å finalize platene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.06.2006 19.37.33 #3 av 10
Postet av: Elisabeth
Jeg har brent filmer på platene. Har husket å finalize dem, som regel da.. kremt :wink:

-Elisabeth-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.06.2006 19.42.30 #4 av 10
Postet av: Rune
Er det DVD eller er det et annat format? (divx o.l)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.06.2006 23.37.16 #5 av 10
Postet av: Elisabeth
Det er dvd-filmer det gjelder, ikke divx. Har prøvd mange ulike dvd-plater både + og - men ingenting ser ut til å virke. Ganske frustrerende. Dvd-spilleren er bare et år gammel så det er litt trist å måtte kjøpe ny pga dette :cry: .Om det blir til at jeg må kjøpe ny, vet du eventuelt hvilken type spiller jeg kan kjøpe som går sammen med høytalerene fra dette anlegget jeg har nå, altså sony dav sb100 hjemmekinoanlegg?

På forhånd takk

-Elisabeth-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.06.2006 06.34.46 #6 av 10
Postet av: arntos
Det er få kombinerte receiver-dvd anlegg på markedet. Det enkleste er nok å kjøpe en løs dvd spiller og koble den på det anlegget du har pr i dag. Koble lyden fra den nye dvd spilleren og bildet direkte til TV.

I teknisk spek står det jo at det skal ta - og + plater du kan jo eventuelt ta med deg en plate eller 2 du har brent og stikke til en forhandler og å prøve platene på anlegget der. Kan jo være noe feil med anlegget selv om jeg tviler på det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.06.2006 13.39.44 #7 av 10
Postet av: Elisabeth
Ok. Men da mister jeg vel hele surround lyden? Får bare lyd gjennom tv'n? Det blir noe kjipt :cry:

Finnes det ingen dvd spiller som kan drive de høytalerene jeg allerede har? (sony dav sb100). :shock:


-Elisabeth-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.06.2006 18.12.54 #8 av 10
Postet av: Elisabeth
Hei igjen..

Nå har jeg vært innom elkjøp og funnet et nytt og bedre hjemmekinoanlegg som jeg tenker å kjøpe. Jeg har bestemt meg for å gi bort det jeg har nå til en god venn som ikke har behov for å spille brente plater, så da fikk jo alt en lykkelig slutt :D

Takk for god hjelp til dere her inne. Nå ser det ut til at ting løser seg :D


-Elisabeth-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.06.2006 19.29.08 #9 av 10
Postet av: nutts
Det høres ut som att du ikke har truffet det riktige merket med DVD plater når du har brent dine filmer. Det er faktisk forskjell på plater fra forskjellige produsenter. Siden du har gitt bort anlegget så er det kansje litt sent å teste flere produsenter :lol:

Lykke til med det nye anlegget da !
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )

http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.06.2006 22.47.11 #10 av 10
Postet av: Elisabeth
Jeg har testes utallige ulike merker. Det som er min konklusjon er at hele anlegget mitt burde vært ukjøpt. Det har bare vært en masse stress med det. Enkelte ting er bare for elendige til å ta seriøst :x

Litt sinna - det er lov det :wink:

Venninna mi ble iallefall glad for det så da er jo det hyggelig :D


-Elisabeth-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar