Logo

DVD-spiller: komponent vs Scart

Skriv et svar
22.12.2005 14.01.00 #1 av 2
Postet av: fAight
Har skaffet meg HD-ready LCD Tv, RZ32LX2. Fra før av har jeg en dvd-spiller med kun scart-utgang for overføring av visuell data. Vil en dvd-spiller med komponent-utgang gi bedre bilde på min tv? Vurderer å kjøpe ny dvd-spiller.

Hvilken spiller anbefaller dere til en billig penge?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.12.2005 17.49.44 #2 av 2
Postet av: Ken
Jeg vil absolutt anbefale å kjøpe en DVD-spiller med HDMI utgang hvis din TV støtter det. Hvis ikke så er komponent det nest beste. Mange merker som har billige og gode DVD-spillere. Pioneer, Sony, Denon etc har alle gode spillere.

Selv har jeg en Pioneer 575 med MONSTER komponent kabel, som jeg har brukt i 5 minutter før jeg testa å bruke en HTPC og se DVD fra PC via DVI-HDMI. Brukte Pioneer'en på gammel TV før jeg fikk ny LCD og kjørte da via SCART RGB som gir et greit nok bilde. Men nye spillere med HDMI utgang evt DVI-utgang (da må du ha en adapter til HDMI) vil gi deg et overlegent bilde.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar