Logo

DVD optaker VS PVR. Forvirret.

Skriv et svar
02.02.2008 20.16.02 #1 av 3
Postet av: arve28
Har hittil klart meg med VHS. Har kabelTV GET. Når 2 program går samtidig ser jeg på digitalt og tar opp andre kanalen med analogt. Men nå forvinner analoge signalen i Oslo snart. Har ikke satt meg noe inn i dette å håper dere kan gi meg noen råd. Leste dette http://teknofil.no/wip4/6_tester_kremen ... l?id=22938 og ble forvirret.

Er det slik at DVD opptakere har 1 tuner bare slik at man bare kan ta opp den kanalen man ser på? Da er jeg like langt som med min VHS. PVR kan ta opp digitalt en annen kanal enn den jeg ser på, men ikke spille av DVD filmer?
Er det en måte å koble PVR til en PC og kjøre over filmen dit?

Hvordan er dreambox?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.02.2008 21.50.52 #2 av 3
Postet av: Rune
Hvis man har en opptaker så har man som regel en tuner i tv slik at det uansett ikke er noe problem at opptakeren har bare en tuner. Personlig har jeg 3 opptakere for å kunne ta opp 3 programmer samtidig. (slik at jeg er sikkert på at jeg aldri trenger å se på noe direkte)

Det finnes allerde i dag en rekke Harddiskopptakere som har digital tuner, men foreløpig finnes det ingen som fungerer sammen med kabel-TV/Riks-TV, men jeg er rimelig sikker på at dette vil finnes om noen få år etterhvert som analoge sendinger fases ut.

Opptak på PVR er som regel kryptert og ikke mulig å overføre til PC.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.03.2008 01.12.59 #3 av 3
Postet av: sungam
Har også et spm angående dette dilemmaet..

Har fått meg den nyeste hd-pvr-dekoderen fra lyse..

Jeg vet at det ikke er mulig å overføre opptakene til pc...eller igjennom usb til harddisk etc..

Men, er det mulig å koble pvr-dekoderen sammen med en dvd-opptaker og spille av opptaket på pvr dekoderen og samtidig brenne dette over på en dvd-plate via dvd opptakeren...er dette mulig eller er det også krypteringer som kan forhindre dette?

Jeg har nemlig koblet litt utstyr sammen og får det ikke til å fungere...

Jeg har scart mellom dvd-opptaker (philips dvdr3355) og tv.
Videre har jeg scart mellom dvd-opptakeren og lyse sin hd-pvr-dekoder (inn på den scarten som normalt kobles til tv...)

Å spille av vanlige dvd-filmer går helt fint, bildet vises på tven... Men når jeg har tenkt til å brenne over det opptaket som går fortløpende på pvr-dekoderen, så får jeg litt problemer..Både pvr-dekoderen og dvd-opptakeren er slått på. Bildet som vises er bildet fra pvr-dekoderen (dette fordi pvr-dekoderen er koblet til igjennom dvd-opptakeren, og det er bare dvd-opptakeren som har scart til tv, så når inngangen til den scart koblingen er valgt på tv, så vises normalt dvd-opptakerens meny, men når pvr-dekoderen er på vises dette bildet fremfor menyen til dvd opptakeren.)

Men når jeg trykker rec skjer ingenting...Kanskje jeg ikke har valgt riktig kanal på dvd-opptakeren...er litt usikker..

Men først vil jeg ha en avklaring om det virkelig er mulig å brenne over et opptak som er gjort på den nyeste lyse hd-pvr dekoderen med en dvd-opptaker ?
There is always one united!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar