Logo

dvd opptakere som kan kopiere fra HDD til DVD plater i 16:9

Skriv et svar
23.10.2006 16.07.30 #1 av 4
Postet av: øivindo
hvilke dvd opptakere kan i dag kopiere fra HDD til dvd plater å få disse i 16:9 format???
kan man også få DV opptak fra HDD til dvd plater i 16:9??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2006 17.17.19 #2 av 4
Postet av: Rune
Nu er jeg litt usikker på hva du mener siden ingen sendinger går i 16:9.

Men jeg antar du spør om følgende.

Hvis jeg tar opp fra en digital dekoder / eller satelittuner og jeg har satt den til 16:9 TV og tar opp via scartinngangen. Vil da opptakene bli lagret anamorph på harddisken og deretter også lagret anamorph på DVD når de kopieres over.

Er det dette du spør om eller misforstod jeg?
(via vanlig analogt antenne/kabel -TV får man kun 4:3)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2006 17.45.34 #3 av 4
Postet av: øivindo
"Rune" skrev:Nu er jeg litt usikker på hva du mener siden ingen sendinger går i 16:9.

Men jeg antar du spør om følgende.

Hvis jeg tar opp fra en digital dekoder / eller satelittuner og jeg har satt den til 16:9 TV og tar opp via scartinngangen. Vil da opptakene bli lagret anamorph på harddisken og deretter også lagret anamorph på DVD når de kopieres over.

Er det dette du spør om eller misforstod jeg?
(via vanlig analogt antenne/kabel -TV får man kun 4:3)


Hvis jeg tar opp fra en digital dekoder / eller satelittuner og jeg har satt den til 16:9 TV og tar opp via scartinngangen. Vil da opptakene bli lagret anamorph på harddisken og deretter også lagret anamorph på DVD når de kopieres over.
jepp det var det jeg mente.vis man tar opp film la oss si på NRK1 som viser 16:9 til harddisk vil jeg kunne brenne den til dvd plate i 16:9 format?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2006 19.45.04 #4 av 4
Postet av: Rune
Ja, jeg mener de aller aller fleste modellene lagrer bildet anaomorpht på disken/platen (strukket). Men ofte forsvinner informasjonen om anamorph slik at du manuelt på sette tv på Wide.

DVS:

Slik blir det lagret på platen/disken: (strukket i høyden)



Vet ikke om noen modeller som konverterer dette til 4:3 som dette:



Men som sagt så er det ikke sikkert spilleren gir beskjed til TV om at det er et anamorpht signal som er tatt opp.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar