Logo

DVD opptaker

Skriv et svar
24.02.2005 10.55.43 #1 av 5
Postet av: Altec
Hei!

Hvordan er kvaliteten på en DVD opptaker når det gjelder bilde og lyd kvalitet iforhold til en enkel DVD spiller.
Jeg skal bruke DVD spilleren opp mot en projektor.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2005 14.54.18 #2 av 5
Postet av: Puckern
Tar du opp i beste kvalitet, kan jeg love deg bildet vil blu supert, gjelder ihvertfall min SONY.....som jeg ikke lenger skal selge ;-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2005 17.49.37 #3 av 5
Postet av: Knut
"Altec" skrev:Hei!

Hvordan er kvaliteten på en DVD opptaker når det gjelder bilde og lyd kvalitet iforhold til en enkel DVD spiller.
Jeg skal bruke DVD spilleren opp mot en projektor.


Mener du hvordan en DVD-opptaker leverer lyd og bilde i forhold til vanlig DVD-spiller, eller snakker du om kvaliteten på opptaket?

Opptaket blir utrolig bra om du har på beste kvalitet, men lyden blir ikke fullt så bra om du bruker scart fra tuner/dekoder til DVD-opptaker... men bildet blir DVD-kvalitet!
DVD-opptaker er like bra å bruke som primær DVD-spiller som en uten opptaksmuligheter vil jeg si. Jeg har akkurat byttet ut DVD-spilleren med en Sharp harddiskopptaker/DVD-opptaker, og den er like bra, om ikke bedre, på film og musikk enn det jeg hadde før...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.02.2005 08.11.37 #4 av 5
Postet av: Altec
Hvordan kvaliteten blir på opptaket er forsåvidt greit. Uansett blir det bedre enn min gamle VHS spiller. De jeg lurer mest på er hvordan kvaliteten er når man spiller av en DVD plate.
Jeg har tenkt til å kjøpe Yamaha S550 DVD spiller. Hvordan vil en rimelig Opptaker være i forhold til denne? feks Panasonic DMR-ES10EC eller er det andre som kan anbefales? Eller bør jeg opp i pris?

Et annet spørsmål. Opptaksfunksjonen kommer jeg mest til å bruke til opptak av div. Tv program. Er det best med en opptaker som har harddisk eller går det like bra å brenne på en DVD plate som kan skrives over flere ganger. [/quote]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.02.2005 08.17.02 #5 av 5
Postet av: Knut
"Altec" skrev:Hvordan kvaliteten blir på opptaket er forsåvidt greit. Uansett blir det bedre enn min gamle VHS spiller. De jeg lurer mest på er hvordan kvaliteten er når man spiller av en DVD plate.
Jeg har tenkt til å kjøpe Yamaha S550 DVD spiller. Hvordan vil en rimelig Opptaker være i forhold til denne? feks Panasonic DMR-ES10EC eller er det andre som kan anbefales? Eller bør jeg opp i pris?

Et annet spørsmål. Opptaksfunksjonen kommer jeg mest til å bruke til opptak av div. Tv program. Er det best med en opptaker som har harddisk eller går det like bra å brenne på en DVD plate som kan skrives over flere ganger.
[/quote]

Vil på det sterkeste anbefale en spiller med både harddiskopptaker og vanlig DVD-opptaker. En harddiskopptaker har mange fine funksjoner som å "pause" live TV osv. Det er viktig at du kan brenne over fra harddisk til DVD-plate - det finnes merkelig nok spillere som ikke kan dette. Du får kjempebra harddiskopptakere i 4000 - 6000 kr klassen.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar