Logo

DVD opptaker

Skriv et svar
16.12.2004 22.16.15 #1 av 6
Postet av: zenith
Skal kjøpe en dvd opptaker nå, blir i budsjettklassen, under 4000 kroner. Har sett på følgende spillere:
PANASONIC DRME60
PHILIPS DVDR615
JVC DRM10SL
Noen som vet noe om disse?
Det jeg er på utkikk etter er en spiller som kan gjøre sonefri, DV inngang, progressiv scan, gjerne timeslip, og selvfølgelig gode lyd og bilde egenskaper. Kan noen si meg noe om disse tre, vet om noen tester, eller har andre spillere i samme prisklasse som er å anbefale blir jeg glad.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 07.40.42 #2 av 6
Postet av: taurus
Legg på et par grunker og kjøp en opptaker med harddisk. Hvis du skal være borte i én uke holder det ikke med 3 timer opptakstid. Mer enn 3 timer på en DVD gir så dårlig bildekvalitet at det ikke er akseptabelt.

Med harddisk kan du også redigere bort reklame før du lagrer på DVD. 90% av det du tar opp kommer aldri til å bli lagret på DVD, men slettet fra harddisken etter at du har sett opptaket én gang.

Jeg personlig har en Sony RDR-HX900 kjøpt fra technikdirekt.de i Tyskland. Spilleren hentet jeg på postkontoret i Strømstad og sparte dermed norsk moms.

Hvis du ikke kan gå over 4000 kroner vil jeg anbefale Sony RDR-GX300 som er en ren DVD-opptaker med progressiv component-utgang. Denne spilleren kan ta opp på ekte DVD-plater (DVD-R/RW) og piratformatene DVD+R og DVD+RW.

Hilsen
Geir
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 09.31.32 #3 av 6
Postet av: zenith
på force tuneren min, så jeg trenger ikke en til. Derfor er jeg bare på jakt etter en vanlig dvd opptaker...
Må spare noen kroner også :)
Kan sonyen gjøres sonefri?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 09.40.41 #4 av 6
Postet av: Runel
Av de tre nevnte kandidatene er Panasonic og JVC de beste alternativ. Begge har mulighet for DVD-RAM som er et format som muliggjør "timeslip". Dette går ikke på Philips sitt format DVD+R/RW. Det er ca 3 timer du kan ta opp pr RAM plate før kvaliteten blir for dårlig. Sonefrigjøring har vist seg svært vanskelig på DVD opptakere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 12.10.03 #5 av 6
Postet av: taurus
"zenith" skrev:
Kan sonyen gjøres sonefri?


Ja. Sony Center på CC Vest gjør det for kr. 250,- med en programmerbar fjernkontroll. Det går også an å laste ned koder fra nettet og bruke IRDA-porten på en laptop.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2004 08.34.55 #6 av 6
Postet av: zenith
Noen som har noen erfaringer med denne?
Ble denne pga av DVD-ram, og så har den litt, men bare litt, bedre programmeringsplass. 8 programmer er litt lite syns jeg.
Har bare såvidt fått den i hus og spilt av LOTR SE på den, og er så langt veldig fornøyd med den. I forhold til min gamle toshiba spiller er bilde langt langt bedre. Takk for alle svar, ser frem til å høre om noen kan noe om denne spilleren, og har noen gode tips til meg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar