Logo

DVD-opptager til ca. 3000?

Skriv et svar
09.11.2005 21.53.08 #1 av 19
Postet av: larseko
Hei,

prøver meg på en første post her etter å ha lest litt i noen dager. Takk til alle for et veldig bra forum. Jeg fant for et par uker siden ut at det var på tide å oppgradere 14-tommeren til en 28" da jeg så en annonse for en billig-TV. Etter å ha tenkt på det litt har jeg imidlertid gått fra å vurdere billig CRT til noe dyrere CRT, til LCD, deretter Plasma, så prosjektør, tilbake til LCD igjen, og nå tilbake til prosjektør :). Budsjettet har vokst fra de første 2000 til 10000. For den summen må jeg ha selve prosjektøren og DVD-spiller/tuner. Har bestemt meg på Benq 5120 som prosjektør, men jeg mangler altså tuner og DVD (sånn bortsett fra PC med TV-kort, men det synes jeg er en dårlig løsning). Derfor tenker jeg en DVD-/HD-opptager er en grei løsning.

Spørsmålet er da hva jeg bør gå for til rundt 3000 kroner. Jeg fikk først øye på denne KISS 558, som så lovende ut med mange ganske nyttige features, men så ble jeg litt usikker. Jeg vil nødig ha en avspiller som plutselig henger seg opp midt i en film. Derfor lurer jeg litt på gode alternativer. Jeg vil gjerne kunne spille divx osv på den, men det er ikke noe absolutt krav, siden jeg jo har PC i nærheten av prosjektøren. Videre bør det være en OK tuner. Gjerne 2, men det får man kanskje ikke i denne prisklassen? Det hadde vært greit å kunne ta opp fra en kanal mens man så på en annen. 80GB harddisk bør den også ha.

Jeg har blant annet sett på en Sharp DVHR450 som ser relativt ok ut:
http://www.hjemmekino.no/database/recinfo.aspx?ID=55

Noen forslag til andre opptagere i den samme prisklassen (opp til 4000, til nød)?

Hilsen Lars Erik, vordende kinoamatør.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2005 22.08.51 #2 av 19
Postet av: Typhoon7
Velkommen til forumet! :)

Siden du har nevnt at du kan strekke deg til 4k, ville jeg sett nærmere på Pioneer DVR-433H.

Denne får du nå til ca 3800,- på Hi-Fi Center kjeden.
http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=59,140&id=1260

Etter min mening er Pioneer og Sony de beste valgene når du skal ha DVD-opptaker.

Sharpen er ikke noe dumt valg det heller, men jeg vil påstå at du får mer for pengene ved å velge Pioneeren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2005 22.12.40 #3 av 19
Postet av: Rune
Her må jeg være helt enig med Typhoon7. 433 er et meget godt kjøpt til den prisen. Når det gjelder brukervennlighet og kvalitet er jeg sikker på at du ikke vil angre å legge imellom prisen på Sharp og Pioneer.

Velkommen til forumet!!
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2005 22.13.56 #4 av 19
Postet av: kjelle
enig med rune og typhoon.pioneer er konge på dvd opptaker!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2005 22.26.57 #5 av 19
Postet av: larseko
Takk for flott velkomst og tips! Jeg så faktisk nå at man får DVR433 for 3560,- hos Siba.no http://www.siba.no/index.aspx?identifier=NO23595

Da blir det nok den :-)

Lars Erik
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2005 22.32.31 #6 av 19
Postet av: Typhoon7
"larseko" skrev:Takk for flott velkomst og tips! Jeg så faktisk nå at man får DVR433 for 3560,- hos Siba.no http://www.siba.no/index.aspx?identifier=NO23595

Da blir det nok den :-)

Lars Erik


Prisen er det ikke noe å si på. Tror neppe du vil angre på valget.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2005 23.08.17 #7 av 19
Postet av: larseko
Hm, jeg går ut fra at den DVR433 de har hos Siba er den samme som DVR-433H-S, eller er det noen forskjell?

Lars Erik
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2005 06.46.32 #8 av 19
Postet av: Rune
Det er samme. S-står for farge. K er sort, s er sølv.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2005 13.54.25 #9 av 19
Postet av: Vector
"larseko" skrev:Takk for flott velkomst og tips! Jeg så faktisk nå at man får DVR433 for 3560,- hos Siba.no http://www.siba.no/index.aspx?identifier=NO23595

Da blir det nok den :-)

Lars Erik



Da gjør du nok et godt valg :)

Gratulerer med en ny dvd opptaker om litt!
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2005 19.56.17 #10 av 19
Postet av: kebz
Selvom det høres ut som om du har bestemt deg, kan jeg jo tipse deg om den jeg kjøpte nylig:

LG RH7500, som er på tilbud på Elkjøp nå til 2495,-

Den har 80gb, harddisk, progressive scan, component ut, divx og xvid avspilling, mulighet for å legge inn cd'er og film-filer på hd ++.

Ganske mye for pengene ihvertfall :)

http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?catModel=7&actType=&modelName=&currentPage=&categoryId=0305&parentId=03&modelCategoryId=0305&modelCodeDisplay=RH7500&sender_name=Mitt+namn&sender_mail=Min+e-postadress&receiver_name=V%C3%A4nnens+namn&receiver_mail=V%C3%A4nnens+e-postadress
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2005 21.49.35 #11 av 19
Postet av: larseko
Det hørtes interessant ut, DivX og Xvid er veldig interessant, så slipper jeg å ha den bråkete PC'en på... hvordan er den ellers, er det f. eks. bra tuner? Skal selvfølgelig prøve å finne noen tester og reviews rundt omkring. Takk for alle tips.

Lars Erik
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2005 21.58.27 #12 av 19
Postet av: Rune
Personlig syns jeg disse LG opptakerne har store mangler på brukervennlighet i forhold til Pioneer. Det er f.eks umulig å se på et opptak, mens du tar opp noe annet og det går ikke ann å se begynnelsen av et timet opptak , mens det tar opp slutten.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2005 22.28.13 #13 av 19
Postet av: larseko
Takk, det skulle jeg nesten til å spørre om. Det var én av grunnene til at jeg styrte litt unna KISS-spilleren, som jeg ellers likte konseptet til.

Ellers, finnes det noen med to tunere, slik at man kan se på én kanal og ta opp fra en annen? Man må kanskje opp i pris en del, i tilfelle (kanskje vi kan strekke grensen litt...)?

:)

Lars Erik
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2005 06.55.57 #14 av 19
Postet av: Rune
Jeg vet ikke om noen spillere på det norske markedet som har 2 tunere.
Derfor har jeg selv 2 stk pioneer opptakere. (desverre er ikke det heller nok i enkelte tilfeller)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2005 08.03.35 #15 av 19
Postet av: larseko
Jaja, man får vel egentlig aldri nok ;-) Får klare seg med én tuner i første omgang, da.

Ellers lurer jeg litt på den Pioneeren og dens storebrødre (DVR530 osv). Det ser i og for seg ut som omtrent den samme spilleren når det gjelder lydkvalitet og denslags tekniske spesifikasjoner, og at det som skiller de forskjellige modellene først og fremst er brukervennlighet og harddiskstørrelse? Det kan også virke som DVR433 ikke har den programguide-funksjonen? (Jeg så litt motstridende meldinger om akkurat dette - på en side så jeg det avertert, men på Pioneer sin hjemmeside ser det ikke ut til at DVR433 har det)?

Lars Erik
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar