Logo

DVD/HD opptakere

Skriv et svar
19.08.2006 08.09.03 #1 av 3
Postet av: stereo
Tunere i opptaker.
Er det noen som har meninger om hvilke kvalitetskriterier jeg skal se etter for å vurdere kvaliteten av TUNER-funksjonen i opptakere ?
Dette er et tema som sjelden berøres ser jeg etter en gjenomgang av innlegg i forumet. Samtidig er jo dette en viktig faktor for å ta opp fra TV !?
JEg har de siste tre årene hatt tre forskjellige opptakere (VHS - Panasonic, DVD/VHS-Phillips, LG) og sett at tunerne er svært forskjellige (de to første "mistet" bildet hele tiden).

Hva er data jeg skal se etter i spek'en for å vurdere tuneren ?
:roll: :?:
stereo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.08.2006 08.19.31 #2 av 3
Postet av: Rune
Hei.

Beklageligvis er det vanskelig (umulig) å si noe om kvaliteten på tuneren utifra spesifikasjonene. Som regel oppgis ingenting om tunerne bortsett fra hvilket TV-system som den støtter.

Har selv opplevd store forskjeller mellom kvaliteten på tunerene på disse DVD opptakerne.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.08.2006 09.01.56 #3 av 3
Postet av: Rune`s hjemmekino
Tunere i dvd-opptakere har nok varierende kvalitet.
Det har blitt kommentert i tester i både Lyd og Bilde og DVD og Hjemmekino.

Men spesifikkene sier fint lite om dette som Rune sier. Og det er stort sett opp til forbrukerne å oppdage om det man har kjøpt er bra eller ikke...
Eg har en Philips harddiskopptaker HDRW 720, og har vært fornøyd med den. Men savner HDMI-utgang.

Har planer om å kjøpe Philips 37 PF9731D LCD tv, som har fått årets EISA pris i "high end LCD" klassen, og da er HDMI et must.

Har forstått det sånn at Rune har gode erfaringer med både Sony og Pioneer dvd-opptakere. Har du noen å anbefale, eller bør eg vente litt til?

Synes det er besynderlig lite opptakere med HDMI på markedet - i disse LCD tider...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar