Logo

Dvd/HD opptaker mulig under-tekst i tv sendinger?

Skriv et svar
28.03.2005 00.08.26 #1 av 4
Postet av: TheFisher
Er det bare video-spiller-opptaker som kan ta opp undertekst i eks i NRK undertekst side 777?
Mulig med DVD og eller HD-opptaker?
Jeg hadde Grundig video-opptaker-spiller med den funskjon, men den er i stykker nå. Så jeg kjøper en brukt en og har satt den i "Ønsket kjøp"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2005 08.53.10 #2 av 4
Postet av: Rune
Det er desverre ikke mulig å lagre på DVD/harddisk opptakere da disse lagrer på en helt annen måte. Text-TV informasjonen blir oversendt på noen av linjene i TV systemet som ikke vises, men disse blir ikke lagret på DVD/Harddiskopptakere.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.10.2005 17.44.28 #3 av 4
Postet av: VHS-to-DVD_Fan
Synes det er rart det der..
For hvordan kan da Grundig få det til på sin DSR 6452 HDD .
Se link http://www.grundig.no/default.aspx?aid=9041480


Klipper ut fra Grundig.no:

Opptak av undertekst:

Mange benytter seg ofte av undertekstene på f.eks. NRK. Siden DSR 6452 er utstyrt med tekst-tv vil også undertekster være tilgjengelig ved opptak. Det betyr at du kan gå inn på tekst-tv ved et opptak og trykke på den siden som sender undertekster og få tekstede programmer - også ved opptak.


Så på en eller annen måte klarer de å få teksten med.
Tro ikke teknikken de bruker tar opp linjene for teksttv -dataene i opptaket. men på en måte tar opp "mix" signalet etter teksttv dekoderen.

Så teknikken er der fra Grundig eller?.
Men hvor er de andre merkene opp i dette?
Det er jo mange som er sterkt tunghørt eller døve som ønsker sikkelige saker.

Det er tross alt slik at VHS er historie og når er det plater og hdd som er gjelder i ymse utgaver.

Blir det Grundig som må velges?
Jeg som tar kanalene inn via kabel-tv.

Hilsen
VHS-to-DVD fan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.10.2005 19.06.39 #4 av 4
Postet av: arntos
Litt of topic kanskje, men en dreambox med harddisk tar opp txt tv samtidig som den tar opp programmet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar