Logo

Duger dette?? noen bedre forslag??

Skriv et svar
30.06.2004 13.30.57 #1 av 13
Postet av: super_kalle2
Jeg vurderer å kjøpe et lydanlegg, og har satt sammen et oppsett selv.:

DVD spiller: http://hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|96|96|337|pdetail

Receiver: http://hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|196|196|59|pdetail

Høytalere front: http://hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|120|120|4802|pdetail

Center: http://hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|123|123|4947|pdetail

Bak: http://hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|124|124|4952|pdetail

Er dette en bra investering??? Eller er det noen som syns dette er helt bak mål?!
Ingenting å skryte av enda!!!! Ordentlig anlegg er på ønskelisten!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.06.2004 15.45.27 #2 av 13
Postet av: kakehode
Tja...hver for seg ser jo de forskjellige komponentene pene ut, men satt sammen blir det med ett en annen sak! Du bør ikke ha de største forventninger til hardtslående bass, til det blir forsterkeren for puslete for høyttalerne. Og ingen subwoofer?? Kanskje folka på Hifiklubben fortalte deg at du ikke trenger subwoofer med så kraftige fronthøyttalere? Vel, det kunne vært en korrekt uttalelse, men ikke før frontene fikk tilført mye mer effekt!
Så hva med å ha stativhøyttalere foran også, og legge til en skikkelig svær subwoofer? En slik løsning gjør at forsterkeren ikke virker puslete, samtidig som subwooferen kan spille spikrene ut av veggene!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.06.2004 19.00.37 #3 av 13
Postet av: super_kalle2
hehe får vel kanskje vurdere det
Ingenting å skryte av enda!!!! Ordentlig anlegg er på ønskelisten!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.07.2004 21.47.30 #4 av 13
Postet av: super_kalle2
Ehrm: (paste) sitat: Receiveren har kraftig strømforsyning, og er derfor i stand til å drive høyttalere som en rekke andre modeller går ned i kne av. Kombiner gjerne AVR-1804 med gulvstående høyttalere. Den vil klare å drive dem skikkelig SITAT SLUTT...

Skriver de dette bare for å være morsomme????

Vær så snill å hold kjeft hvis ikke du vet hva du snakker om....
Ingenting å skryte av enda!!!! Ordentlig anlegg er på ønskelisten!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.07.2004 10.25.59 #5 av 13
Postet av: Alas
Tror du virkelig på alt som selgere sier og som står på nettsidene til butikker?? Dette er jo folk som er ute etter å selge et produkt. Det som kakehode sier er meget fornuftig og du ville sannsynligvis fått bedre lyd, gjerne med to subber. Og du bør være forsiktig i framtiden med å si at folk ikke har peiling, noen har ikke det, men det finnes folk som har så uendelig mye mer peiling enn både deg og meg. Bare et lite tips.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.07.2004 00.13.52 #6 av 13
Postet av: kakehode
"super_kalle2" skrev:Ehrm: (paste) sitat: Receiveren har kraftig strømforsyning, og er derfor i stand til å drive høyttalere som en rekke andre modeller går ned i kne av. Kombiner gjerne AVR-1804 med gulvstående høyttalere. Den vil klare å drive dem skikkelig SITAT SLUTT...

Skriver de dette bare for å være morsomme????

Vær så snill å hold kjeft hvis ikke du vet hva du snakker om....


Hva Hifiklubben, eller Hificentert for den del, sier om et produkt må man ta med saltklyper og litt sunn fornuft. Og de hverken komikere eller løgnere, men en sannhet kan fremstilles på mer enn en måte.
Jeg er meget klar over at 1804 fint klarer å drive gulvstående høyttalere! Dali 5005 eller 6006 går helt fint, men de spiller ikke skikkelig dypbass! Det kan derimot Cerwin-Vega, men da trengs også lang mer krefter! Jeg minnes et sitat fra Eyefis test av subwoofere i fjor. "Skikkelig bass er dyrt, du kan like godt venne deg til tanken!". Kanskje ikke 100% korrekt gjengitt, men du skjønner poenget.

Og jeg sier ikke at 1804 vil bryte fullstendig sammen om den skal få lyd ut av noen svære Cerwin-Vega, men hvordan vil da bassen, og spesiellt dypbassen bli i forhold til resten av lydbildet? Ukontrollert, udefinert og med veldig lite dypbass som uansett aldri vil komme i nærheten av realistisk nivå. Desuuten vil forsterkeren tømmes for krefter svært fort om det gå litt unna, og da vil plutselig resten av anlegget låte dårligere! Ingen smart løsning altså. Dermed, om man vil ha svære fronthøyttalere og samtidig et snev av homogent lydbilde og lydkvalitet, finnes kun en løsning; Kraftigere forsterker!!!
Og jeg prøver heller ikke rakke ned på 1804, riktig fin liten reciever det, men å spille ekte dypbass av god kvalitet, uten ekstrahjelp, har den overhode ikke mulighet til!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2004 03.20.53 #7 av 13
Postet av: Patrick Pedersen
jeg liker ikke di nye cerwin vega høyttalerene på grunn av att de ikke låter noe særlig mellomtone så det er ikke noe annet enn en gutteromshøyttaler i mine øyne.
men vis du liker litt party/disco lyd i stua så for all del så var det cerwin vega som mer eller mindre oppfant dypbassen og bass og diskant har di svære spetakkla nok av, men som sagt alt for lite mellomtone, skal du absolutt ha tak i cerwin vega så prøv og finn deg ett par pent behandlet dc12 eller dc15 da disse låter mye mere åpent og balansert i hele frekvensgangen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2004 15.34.42 #8 av 13
Postet av: terje
jeg har selv cerwin vega v12f koblet på en denon avr-2801 den er 5*90watt trur jeg og det hørest ikkje bra ut! vurderer nå en nad c272 denne har 2*150watt! noen som vet om det er nok til desse høytalerne?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2004 23.32.04 #9 av 13
Postet av: Dr.Pepper
"terje" skrev:jeg har selv cerwin vega v12f koblet på en denon avr-2801 den er 5*90watt trur jeg og det hørest ikkje bra ut! vurderer nå en nad c272 denne har 2*150watt! noen som vet om det er nok til desse høytalerne?




Har samme høytalere, ble anbefalt NAD C320BEE Integrert forsterker.
Men, jeg kjøpte NAD T743.
Joik har større kraft enn krutt!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2004 10.25.27 #10 av 13
Postet av: mariusm
få heller for dali eller b og w
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2004 10.30.05 #11 av 13
Postet av: teknikeren
Den dvd spilleren du har planer om å kjøpe ser billig ut når du ser den i butikken, det er plast front på den, kjøpte selv en 1910 da jeg forleden dag skulle ha en budsjetts dvd spiller, denne har alu i fronten og er penere, emn hvordan de spiller kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke prøvde begge to.

Men som de andre sier så er forsterkeren for liten til å drive cw høyttalerene, prøvde en slik forsterker på 6006 høyttalerene fra dali for noen uker siden da jeg kjøpte ny forsterker og 1804 spilte greit, men det var ikke helt nad lyd i den for å si det sånn, skal du først ha krefter til cw så gå for en større denon eller nad.

Men cw som surround anleg så tror jeg du vil bli skuffet med et slikt oppsett.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2004 18.16.27 #12 av 13
Postet av: SpikeMan
"terje" skrev:jeg har selv cerwin vega v12f koblet på en denon avr-2801 den er 5*90watt trur jeg og det hørest ikkje bra ut! vurderer nå en nad c272 denne har 2*150watt! noen som vet om det er nok til desse høytalerne?



2*150 watt? Nja, ikke for V-12F etter min mening... Har en surroundreceiver her på 2*350w og det var nesten perfekt til å drive V-10F, så skaff litt mer kraft så tenker jeg det er nok...
Spilte opp til -15dB før V-10F begynte å skurre... Det var ca 320 watt til hver av høytalerne det... Så du kan tenke..


(Vet at det er feil å skrive surroundreceiver på 2*350w.. Men uansett)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2004 05.57.48 #13 av 13
Postet av: teknikeren
"terje" skrev:jeg har selv cerwin vega v12f koblet på en denon avr-2801 den er 5*90watt trur jeg og det hørest ikkje bra ut! vurderer nå en nad c272 denne har 2*150watt! noen som vet om det er nok til desse høytalerne?

Denne 2805 er en 7x100W sak, du kan også bruke sone 2 høyttalertilkoblingene og få tilsammen 200W pr front kanal i 8 Ohm, dette er kjekt hvis du skal ha 5.1 og store høyttalere forran, de må da ha mulighet for bi wiering.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar